Min syn på grejor!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av olindau »

Tack Janne S för synpunkterna.

Vi tar gärna emot andras erfarenheter så vi slipper göra om allas "misstag".
Vi lär oss nog ( förhoppningsvis) efter hand.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Urban Gardini »

En underkategori på In the Works som skulle sitta fint är ju en för Bokslut.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Jan Holmqvist
Inlägg: 203
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:30
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Jan Holmqvist »

Ett problem som uppstår på lite lägre skärmupplösningar.
Jag har upplösning 1280x1024 på den datorn jag sitter vid här.

Inlägg utan bilder anpassas dynamiskt efter den sidbredd som jag har.

Bilden på Messerschmitten som är 1024x768 resulterar att sidscrollisten kommer fram. Inläggssidan ökas alltså dynamiskt till något mer än 1280 pixels.

Prova att lägga in en bild med t.ex format 3072x2540 så ser det ganska svåröverskådligt ut.

Finns det inte en inbyggd funktion i phpBB som förminskar bilden?
mvh, Janne
IPMS Sydost
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Öken-Erik »

Im back!!!

Ja, ni slipper inte heller mej...

Jag gillar vad jag sett hittintills, en önskan bara, inte för många underforum!
Det får iaf mej at tröttna ganska snabbt, tex IPMS Norge o Armorama har en hel djungel av forum vilket gör att jag inte ens orkar börja leta...

En annan sak som gör att jag tycket man skall undvika för många underforum är att vi kan inspireras över gränserna, tom jag kan uppskatta att titta på en eller annan bil... :-)

Öken-Erik
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Janne.S »

Öken-Erik skrev:Im back!!!

Ja, ni slipper inte heller mej...

Jag gillar vad jag sett hittintills, en önskan bara, inte för många underforum!
Det får iaf mej at tröttna ganska snabbt, tex IPMS Norge o Armorama har en hel djungel av forum vilket gör att jag inte ens orkar börja leta...

En annan sak som gör att jag tycket man skall undvika för många underforum är att vi kan inspireras över gränserna, tom jag kan uppskatta att titta på en eller annan bil... :-)

Öken-Erik
MAn behöver ju inte ha lika många underkategorier som säg Aircraft Resource Center, har nog inte medlemsunderlaget för att så många kategorier skulle fyllas. En viss uppdelning är ändå bra, man kan inspireras över gränserna i alla fall om man skulle råka klicka på någon av de övriga kategorierna.
Det kan bli lite rörigt och svåröverskådligt annars om man har för få kategorier men inte behöver man ha en djungel heller.... oftast ger det sig under tiden hur medlemmarna vill att det ska se ut.
Nu är det bara i start fasen och PHP forum kan utvecklas under hela tiden beroende på vad medlemmarna vill. Det är väldigt lätt att lämna förslag och sedan göra en handuppräckning på ett förslag i och med att man kan rösta i forumet och resultatet kan presenteras som en graf.
Det ska bli skoj att se vartåt det bär :D

Det är bra med ett adminstratörs forum åxå, där administratörer och moderatorer kan lämna viktiga meddelanden som rör hela forumet.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Trollis »

Titta.. till och med jag hittade hit.
Rent, snyggt och ja det nästan till och med doftar nytt om det.
Kul att det kom en uppfräshning av forumet behövdes verkligen, men jag kommer nog att sakna det gamla litegrann.

Ang avdelning huvudkategorier så börja med så få som möjligt för att därefter utöka allteftersom.
på avdelningen underkategorier i ITW kan man väl till en början antingen köra på 2 st militärt och civilt eller 4 st flyg, militärt, civilt samt fartyg och sen ändra allteftersom.

HEJA alla ni som jobbat hårt med detta, alltid kul med nytt.

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Urban Gardini »

Jag har inget emot en mixning av militärt och civilt i samma forum. Även om jag inte bygger civilt själv så brukar jag njuta av att se andras alster.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Stellan »

Trollis skrev:Titta.. till och med jag hittade hit.
Rent, snyggt och ja det nästan till och med doftar nytt om det.
Kul att det kom en uppfräshning av forumet behövdes verkligen, men jag kommer nog att sakna det gamla litegrann.

Ang avdelning huvudkategorier så börja med så få som möjligt för att därefter utöka allteftersom.
på avdelningen underkategorier i ITW kan man väl till en början antingen köra på 2 st militärt och civilt eller 4 st flyg, militärt, civilt samt fartyg och sen ändra allteftersom.

HEJA alla ni som jobbat hårt med detta, alltid kul med nytt.

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
Hej och välkommen Trollis! Kul att du kom in i den nya boden.

Vad det gäller nya underkategorier så får vi låta det nya forumet sätta sig lite först och återkomma med eventuella ändringar vartefter som det behövs.
Stellan Schroeder Englund
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Trollis »

Precis så, jag tänkte lite framåt det var allt.

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Janne.S »

Tror nog det ger sig naturligt under tiden vad som behövs och inte behövs :D
Det här är en fin början!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar