Min syn på grejor!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Bengt Johansson »

Föredrar också ett blandat "in the works" tillsvidare. Har allt för lätt att bara kolla in de sidor som behandlar mina huvudintressen men här få jag en bra blandning av lite av varje. Vill inte missa alla fina flygbyggen, båtar och typ. Lennarts överaskande scratchprojekt och målningar! Så lätt att man bara duttar runt på en massa ställen där man redan i stort vet vad som finns.

Sen förstår jag er som även brinner för just forumets utformning -kul med finesser när man väl klarar av det rent grundläggande ;)

Åter tack till er som jobbar med detta!

Mvh/B
Kalle M
Inlägg: 120
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Jag gillar blandat!

Inlägg av Kalle M »

Men jag gillar inte när det är alltför rörigt. En sak som jag tycker var positiv med det gamla In the works-forumet var att jag blev "utsatt" för sådant som jag vanligtvis inte bygger. Och då menar jag inte bara som när någon skriver "Lynx!" men inte menar helikoptern... Vad jag menar är att det var enkelt att kolla allt som hade hänt, eftersom allt ändå fanns samlat på samma ställe.

Vilket var väldigt bra! Jag har fått tips och idéer som jag har kunnat överföra till det som jag bygger. Så för min del får det nya In the works gärna vara blandat. Såvida det inte skulle bli hemskt rörigt då, men det blev det ju inte på det gamla forumet. Hmm... Den som lever får se, antar jag.
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Blandat är bäst!

Inlägg av Björn G »

Är det här alla är!? Kul att det äntligen blivit en ny, mer modern, hemsida! Lycka till!!!

Några tankar på vägen:
- Jag gillar blandat. Så många inlägg om dagen är det inte att det behövs uppdelning i en mängd undergrupper. Kul att få se snygga vagnar och skepp, utan att behöva bläddra för mycket.
- Sökfunktionen är viktig. Har inte testat, men hoppas den är bra!
- Ser fram emot uppdaterade reportage, tekniktips och annat på huvudsidan. Det var ju lite si och så på den tidigare sajten!

Det här är så spännande att man kanske skulle ta och börja bygga igen!
:D
/Björn G
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Göran »

Jag vill rikta ett stort tack till alla er som medverkat till det nya formatet. Ser verkligen bra ut. En teknisk fråga, kommer det bli möjligt att lägga upp en bild under sitt namn i vänstermarginalen?

Mvh
Göran N.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Stellan »

Göran skrev:Jag vill rikta ett stort tack till alla er som medverkat till det nya formatet. Ser verkligen bra ut. En teknisk fråga, kommer det bli möjligt att lägga up en bild under sitt namn i vänstermarginalen?

Mvh
Göran N.
Hej Göran, kul att se att du kommit in som du ska. Beträffande bilder och andra ändringar får expertisen slå sina huvuden ihop och besluta framöver. Det nya forumet och hemsidan ska få sätta sig lite så vi ser hur de används och kanske ta hänsyn till folkviljan i vissa fall. Vi återkommer i frågan.
Stellan Schroeder Englund
Viktor
Inlägg: 102
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:08

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Viktor »

Mycket bra och trevlig utformning på det nya forumet. Många som har tankar runt uppdelning i kategorier. Jag tycker att det trevligt att lösa och LÄRA av andra oavsett om det är en bil, båt, flyg eller något grön-brun-grått med hjul eller band ;-)
Ett In the Works är min röst (fast röstningen inte börjat).
Dock skulle en Tips och Trix avdelning kunna vara trevlig där man kan stoppa in klistrade trådar som utmärker sig för att dom beskriver ett tillvägagångssätt eller så.

Limma lugnt!
Limma lugnt!
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av TuveB »

Ha så få kategorier som möjligt.
Mattias Linde
Inlägg: 115
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:17
Ort: Uppsala

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Mattias Linde »

Även jag måste få berömma hur det nya forumet ser ut. Gillar det skarpt. :D

När det gäller antalet subforum under ITW så tycker jag att det är bra med ett blandat där alla samsas som det har varit i det gamla forumet. Det är dessutom lärorikt att kunna läsa om fartyg, flyg, bilar mm som man normalt kanske inte skulle läsa om annars om det var uppdelat i flera dela.

På vissa andra forum (t ex Car Modeling - Automotive forum, http://www.automotiveforums.com/vbullet ... .php?f=927) där de har både Work In Progress och Completed Projects så brukar byggtrådar sluta i det näst sista steget med en bara nästan färdig modell och man fick inte reda på hur den blev, såvida man inte kom ihåg att man skulle kolla i det andra subforumet. Tycker det är rent ut sagt irriterande. Bättre om man kan följa hela bygget från start till mål i en och samma tråd.

Mvh
/Mattias Linde
linusorn
Inlägg: 60
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:19
Ort: Brottby

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av linusorn »

Första inlägget för mig. Hemsidan och forumet är jättesnygga, grattis! Aktiviteten verkar vara lika hög som på det gamla forumet, vilket bådar gott. Jag hoppas verkligen att ni kan flytta över hela Helpdesk och Magazine delen till den nya hemsidan. Finns mycket nyttigt jag använder där, särskilt Urbans color charts båda delar!
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Min syn på grejor!

Inlägg av Björn B »

Man ska nog vara lite försiktig med antalet avdelningar i forumet.
Här är ett skräckexempel hur det kan gå:
http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php
Det är väl närmare 100 avdelningar att välja på.
Skriv svar