Hawker Hurricane gunbay

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Hawker Hurricane gunbay

Inlägg av Snussugen »

Någon som vet vilken färg man ska måla gunbayn på en Hurri? Google har gett mig en enda träff, men jag litar inte på den bilden riktigt. Verkar t.o.m vara ont om svartvita bilder på möget. Smått irriterande. Jag är rätt säker på att det var aluminiumfärgat, men jag vill vara hundra. Ammoboxarna hade jag också velat veta färg på.

Tack för ni tog er tid att läsa. :o
Live & let dry.
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Hawker Hurricane gunbay

Inlägg av Håkan F »

Manualen till Airfix 1/24 Mk1 tycker att det ska vara Humbrol 78 (grågrön) i utrymmet. Vet inte hur rätt den har, jag kan även tänka mig att det varierat över tiden.
Med vänlig hälsning Håkan F
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Hawker Hurricane gunbay

Inlägg av Robert A »

Bild

Aluminium på båda frågorna, bilder på den finska som är original.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Hawker Hurricane gunbay

Inlägg av Snussugen »

Ja jo, glömde nämna att det är just den modellen jag faktiskt bygger! Ritningen säger indeed H78, men Google visar en i aluminium .. så är det ytterligare en snubbe på LSP som skänkte en bild med H78:an igen. Snacka om dilemma. Är det ingen som kommit med något konkret före morgondagen lär det väl bli en blandning mellan de två.. :(

EDIT: Oj där kom en bild till! Tack Robert A. Original säger du? Då är ju saken biff. :D
Här ska det målas. Tusen tack!
Live & let dry.
kari lumppio
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 jul 2012, 22:40

Re: Hawker Hurricane gunbay

Inlägg av kari lumppio »

Hej!

Här lite till Hurricane detaljer:
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... ntry742480

Kari
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Hawker Hurricane gunbay

Inlägg av Snussugen »

Tackar, Kari.

Ack, vet inte om jag kommer åt att måla ramarna runt motorn aluminium.. har ju målat dem H78, mitt nöt. Nåväl. Ytterligare bekräftelse på aluminiumfärgad interiör i vingen. Bra, bra. Kiitos. :)
Live & let dry.
Skriv svar