CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSER

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Runaway5
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 jan 2013, 20:59
Namn: Carl A Glad

CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSER

Inlägg av Runaway5 »

Till samtliga som köpt modeller av mig och inte fått levererat ännu.
Då jag råkade ut för en allvarlig arbetsplatsolycka för över en månad sedan har jag varit i så pass dåligt skick, fysiskt men framför allt fysiskt att jag inte ”orkat” ta tag i något överhuvudtaget.
Har skickat vissa modeller med hjälp av sambo, men har för övrigt som sagt inte orkat ta tag i detta.
Dock har jag med hjälp av min sambo och sk ”Glädjepiller” äntligen kommit så långt att jag känner att jag klarar att ta tag i detta. Så, om ni som beställt skriver vad ni beställt, och era adresser till min mail igen, så skickar jag efter midsommarhelgen.
Ingen ide att be om ursäkt. Mitt fel bara.
Försöker INTE lura någon, vill inget hellre än att bli av med plasten, som just nu bara tar plats i vårt vardagsrum. Men som sagt, orkade inte psykiskt efter olyckan…
Carl Andreas Glad
Russinvägen 34
0760354866
12359
FARSTA
ecafrze
Inlägg: 138
Blev medlem: 08 feb 2012, 13:16

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av ecafrze »

Tråkigt att höra att du råkat ut för en olycka! Jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande!

MVH// Fredrik
_________________________
Fredrik Zetterberg

Plastmodeller är inte en hobby - det är en livsstil
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

HMMMM.........

Inlägg av jonaszett »

Jag är en långsint surgubbe som inte tycker om att bli lurad.
Jag har haft följande konversation med "herr Glad" när han hade modeller på Tradera för ett antal år sedan
Detta är svar från honnom
1/
"Hej, skickar detta mail till samtliga som köpt modeller av mig på tradera. Har varit till sjöss ett akutvikarie pass, kom hem i natt. Gjorde misstaget att delegera skickandet av modellerna innan jag åkte.
Tyvärr har personen jag delegerat till visat sig icke vuxen uppgiften.
Vilket är mitt fel för jag borde inte litat på någon annan i ett sånt här viktigt ärende
Så, jag ska gå igenom allas mail och skicka era modeller fortast möjligt. Kan returnera frakten om så önskas.
Ursäkta mitt misstag.
Andreas Glad"
2/
"Tack!, då ska jag försöka hinna packa i kväll, har en bouppteckning som tar tid just nu också, så det kanske blir försenat till i morgon.
Andreas Glad"

Min brevlåda förblev tom

Jag blev aldrig glad
Z
Runaway5
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 jan 2013, 20:59
Namn: Carl A Glad

Re: HMMMM.........

Inlägg av Runaway5 »

jonaszett skrev:Jag är en långsint surgubbe som inte tycker om att bli lurad.
Jag har haft följande konversation med "herr Glad" när han hade modeller på Tradera för ett antal år sedan
Detta är svar från honnom
1/
"Hej, skickar detta mail till samtliga som köpt modeller av mig på tradera. Har varit till sjöss ett akutvikarie pass, kom hem i natt. Gjorde misstaget att delegera skickandet av modellerna innan jag åkte.
Tyvärr har personen jag delegerat till visat sig icke vuxen uppgiften.
Vilket är mitt fel för jag borde inte litat på någon annan i ett sånt här viktigt ärende
Så, jag ska gå igenom allas mail och skicka era modeller fortast möjligt. Kan returnera frakten om så önskas.
Ursäkta mitt misstag.
Andreas Glad"
2/
"Tack!, då ska jag försöka hinna packa i kväll, har en bouppteckning som tar tid just nu också, så det kanske blir försenat till i morgon.
Andreas Glad



Vad för summa och vad för modeller gällde det? Återbetalar summan tisdag om du så önskar.

Har helt glömt att jag ställt till det så.

Carl A glad



Jag blev aldrig glad
Z
Runaway5
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 jan 2013, 20:59
Namn: Carl A Glad

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Runaway5 »

Nu är det nog med att gömma sig från ansvar. Jag klarade mig precis från att bli Mosad av en maskinrumslucka. Det har en tendens att skärpa uppmärksamheten. Jag hade HELT glömt att jag inte uppfyllt mitt ansvar mot "Z". Vilket jag nu tänker göra. Skickar på tisdag när min f-kassa+lön kommer

Blir spårbart posten. Så ingen skall tveka på att det är skickat.

En liten grej bara, folk som försöker lura andra skriver ytterst sällan utr sin fullständiga adress under sina mail!

Övrigt som är till försäljnig som inte betalats eller på annat sätt gått iväg skickas from nu via postförskott, dvs inga pengar till mig förrän vara levererad till köpare.

Carl A Glad

Russinvägen 34

12359

farsta

PS: om någon vill skälla på mig irl så återgår jag i jobb på färjan över oxdjupet i morgon från 06:50-12:30 0ch arbetar fram till tisdag, alternerande 12:30-23:30 0ch 06:20-12:30, så där är jag tillgänglig personligen.
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Att skälla på dig IRL vid oxdjupet blir lite svårt för en mas, däremot har jag utan framgång försökt kontakta dig på följande sätt utan framgång:
* ringt (och pratat in meddelande)
* sms:at
* mailat
* skickat pm

Eftersom du nu har skrivit på detta forum så får jag väl även prova denna lite mer offentliga variant då du verkar läsa detta. Jag väntar som sagt fortfarande på besked om vilka modeller jag skall få (då jag betalat redan den 18 maj...) och du i början på maj gav rätt kryptiska och olika svar på vilka modeller jag faktiskt skulle få köpa. Så nu börjar jag likt Alfons Åbergs pappa att surna ur och tycker att du istället för att skriva en massa ursäkter hit och dit borde ta tag i detta och agera. Så för sjutton gubbar, skicka modellerna!

/ Per-Erik "Pekka" Hedberg
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Äntligen kontakt via sms. Mina modeller skall skickas idag onsdag. Ett gäng modeller till andra skall ha gått iväg med posten igår.

/Per-Erik "Pekka" Hedberg
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Björn Fransson »

Hur gick det? Väntar fortfarande på min...
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Hm... sms-svar på ett av alla mina fråge-sms i tisdags med löften om att modellerna skulle skickas med spårning onsdag förmiddag men sen inga livstecken. En kompis fick dock sina modeller igår så hoppet lever! :-)

/ Per-Erik
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Hur har det gått för er andra, fått era modeller?

Jag vet själv inte om jag ska skratta eller gråta. Först 6 veckors ignorans efter betalning och plötsligt ett sms där det står att modellerna ska skickas nästa förmiddag (25 juni). Sedan inte ett pip förrän idag (efter många arga sms) att han skickat en av modellerna, Su-15, till fel person och undrar om han kan skicka kontanter med resterande modeller. Har skickat 3 ytterligare sms under dagen men inget mer svar, får väl vänta en vecka på svar igen.... suck!

Någon som fått en Su-15 i 1/48 fellevererad så köper jag den gärna (igen).

/ Per-Erik "Pekka" Hedberg
Skriv svar