Eduard Overtrees

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Eduard Overtrees

Inlägg av Henrik R »

Jag såg att Eduard kör bulk(bara spruesen) på sin ME-109 i 1/48. 110 kr för modellen.
Det är väl endå rätt hyffsat billigt tänkte jag. Jag vet att det är en Eduard gjutning så det borde ju vara en schysst modell.
Cpt_Farrel
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 jan 2012, 01:08

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av Cpt_Farrel »

Då har du nog sett det inhemska priset, med skatt och frakt blir det nästan 22 euro så då blir det billigare att köpa en weekend edition från Alfahobby...

/ Anders
Björn H
Inlägg: 215
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av Björn H »

Cpt_Farrel skrev:Då har du nog sett det inhemska priset, med skatt och frakt blir det nästan 22 euro så då blir det billigare att köpa en weekend edition från Alfahobby...

/ Anders
Vad är det för skatt som tillkommer? Ett BF-109E-7 Trop 1/48 overtree kostar 221 tjekiska korunas. Det blir ca 73SEK och en Bf109 E-4 250 korunas. Sen tillkommer förstås frakten. Och det gör den ju ändå om man inte bor nära någon som säljer Eduard.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av Henrik R »

Nah, det är euro 12.71 och det är inte ett inhemskt pris. Visserligen skatt på 2 euro men det är fortfarande billigt.
Jag beställer inte bara 1 bulk, då blir dt som du säger 22 ca euro
Iom att jag betäller mera grejjer oxå så blir fraktkostnaden låg som tusan(100 euro)
Björn H
Inlägg: 215
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av Björn H »

Henrik R skrev:Nah, det är euro 12.71 och det är inte ett inhemskt pris. Visserligen skatt på 2 euro men det är fortfarande billigt.
Jag beställer inte bara 1 bulk, då blir dt som du säger 22 ca euro
Iom att jag betäller mera grejjer oxå så blir fraktkostnaden låg som tusan(100 euro)
Måste man vara inloggad för att se priset i €uro? Jag kan inte hitta vare sig priset i €uro eller att det tillkommer skatt. När jag kollar närmare så står det faktiskt två priser. Är det alltså det högre som gäller?
Cpt_Farrel
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 jan 2012, 01:08

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av Cpt_Farrel »

Eduards webshop är lite lurig, det högre priset är standardpriset för inhemska kunder, det lägre är för BFC medlemmar. När man loggat in, lagt varor i korgen och har en adress inskriven får man det internationella priset och frakten i Euro. Då blir inte priset lika förmånligt. Köpte deras Bf109E-4 på det viset, overtree variant alltså, blev inte många kronor sparade.

Köpte deras grymt fina Spitfire via Hannants nyss och med det låga pundet var det förmånligast helt klart. Bättre pris än både Tjeckien och Sverige...

/Anders
Björn H
Inlägg: 215
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av Björn H »

Cpt_Farrel skrev:..... får man det internationella priset och frakten i Euro. Då blir inte priset lika förmånligt.....
/Anders
När man kommit så långt att man ser det verkliga priset, skatter och frakter inräknade, är det då försent att avbryta? Jag har nämligen kollat in en av deras grejer, och den står listad till ett pris. Kommer jag alltså att få ett annat pris när jag ska betala?
Senast redigerad av Björn H den 27 maj 2013, 14:54, redigerad totalt 1 gånger.
Cpt_Farrel
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 jan 2012, 01:08

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av Cpt_Farrel »

Nej, det är inte för sent, kolla du vad det blir, det är inga problem.

/Anders
AndersN

Re: Eduard Overtrees

Inlägg av AndersN »

Aldrig haft några problem med Eduard, och alltid fraktfritt rekommenderat över €100.

Anders
Skriv svar