Hkp 16

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Anton
Inlägg: 42
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:24

Hkp 16

Inlägg av Anton »

I måndags var jag på besök i Hkp 16-hangaren i Mazar-e-Sharif. Finns det intresse för en väldigt improviserad walkaround med lite taskiga bilder på Hkp 16?

Bild

/Anton
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hkp 16

Inlägg av Björn B »

Självklart. Om du vill kan vi lägga upp det som en artikel under Helpdesk på hemsidan så och "tagga" den som svensk för att kunna hitta den lättare senare.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Hkp 16

Inlägg av jfall »

Ja absout! Så kanske man kan scratcha de detaljer som behövs för att åstadkomma en hkp16.

Jakob
Jakob Fall
AP
Anton
Inlägg: 42
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:24

Re: Hkp 16

Inlägg av Anton »

Ok. skall jag skicka bilderna till dig Björn eller? Kanske editerade, eftersom varje bild är ca. 4Mb?

Jag har även en liten walkaround på strf 9040C med HTR-skydden (Barracuda).

Jag tog också provbitar av HTR-skydden och färgprov på bättringsfärgerna "Sand" och "Ljusbeige", som jag tänkte färgmatcha mot Humbrol.

Men det dröjer nog någon dag. Har en 18h resa i kroppen som jag vila ut från.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Hkp 16

Inlägg av Lars Befring »

Super Anton!!!

kan du matcha dina färgprover mot NCS-Skalan? borde gå att göra på närmaste färg-affär! det är nämligen ett suvveränt sätt att mäta färgen åt eventuella färgtillverkare.

=)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Hkp 16

Inlägg av Andre B. »

Färgmatcha gärna mot bägge. Men helst mot Humbrol. Har man tillgång till en Humbrol brochyr så har man oftast även matchning mot andra hobbyfärger...

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar