A-37 och SK-37 i 1/48 från MPM
A-37 och SK-37 i 1/48 från MPM
Enligt MPM's nyhetsbrev 5/2013 kommer deras version av Tarangus Viggen att vara A-37 (AJS-37 menar dom nog ) och SK-37. Ges tydligen ut under deras namn. Nu lossnar det rejält för 48 byggarna.
-
- Inlägg: 989
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
- Namn: Johan Elvin
- Ort: Linköping
Re: A-37 och SK-37 i 1/48 från MPM
Såg precis samma nyhet på britmodeller
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... ?p=1306110
är det ett samarbete mellan Tarangus och MPM vi ser här eller är det helt skilt utvecklade formar?
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... ?p=1306110
är det ett samarbete mellan Tarangus och MPM vi ser här eller är det helt skilt utvecklade formar?
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Re: A-37 och SK-37 i 1/48 från MPM
http://modelweb.modelforum.cz/index.php ... 3/?lang=en
Vad jag förstår av nyhetsbrevet så är det ett samarbete med Tarangus men med en annan version i MPM's låda. Således är nog grunden den samma.
Vad jag förstår av nyhetsbrevet så är det ett samarbete med Tarangus men med en annan version i MPM's låda. Således är nog grunden den samma.
-
- Inlägg: 3579
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
- Ort: Närke
- Kontakt:
Re: A-37 och SK-37 i 1/48 från MPM
Det var som... Bäst att börja spara...
-
- Inlägg: 334
- Blev medlem: 17 feb 2012, 15:53
Re: A-37 och SK-37 i 1/48 från MPM
Trevligt!
Nu är ju CAD-ritningarna säkerligen inte färdiga. Men SK 37 hade ju annorlunda bukfena än AJ 37.
Hoppas att de har lagt märke till att SK 37, istället för ett central luftintag under kroppen, hade två cigarrformade luftintag samt att AJ 37-familjen hade lampor i vingens ovansida, som lyste upp mot stationssignalen på fenan.
/Emil
Nu är ju CAD-ritningarna säkerligen inte färdiga. Men SK 37 hade ju annorlunda bukfena än AJ 37.
Hoppas att de har lagt märke till att SK 37, istället för ett central luftintag under kroppen, hade två cigarrformade luftintag samt att AJ 37-familjen hade lampor i vingens ovansida, som lyste upp mot stationssignalen på fenan.
/Emil