Tack för detta års 08 Open!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Stellan »

Stort jättetack till alla som på något sätt bidrog till både tävling, utställning, föreningsbord, arbetsinsatser och handlare på årets upplaga av 08 Open! Tror jag aldrig sett så många glada miner tidigare och det var hög klass på tävlingen och otroligt bra stämning. Har pratat och pratat så käken är ur led men det känns ändå som att det finns mycket kvar att säga till många fler.

Det glömdes kvar några modeller, fundera på om ni verkligen fick allt med er hem. Ska titta i kvarglömtlådan och lista modellerna.

Det glömdes även kvar en liten ryggsäck och en fotoblixt, någon som saknar detta?

Tre priser blev inte utdelade; Robert Ahlfors och Ulf Johansson får höra av sig om ni ser detta. Eller så får vi leta i listan...

Temat för 08 Open 2014 är AFRIKA.

Hej så länge!
Stellan Schroeder Englund
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Daniel_A »

Väl hemma på slätten igen får jag passa på att tacka IPMS Stockholm för en utomordentligt trevlig tävling! Har aldrig varit med förut men det blir fler gånger. :D

/Daniel
Halvar
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:11

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Halvar »

Vi från Dalarna tackar också för ett kanon arrangemang!. Vi håller med Stellan om att stämningen var riktigt god och trevlig.

Peter
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Joakim Hultman »

Förträffligt var det!
Jan Gaude
Inlägg: 554
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Jan Gaude »

Bockar och tackar för en kanoooonhelg... :D

/Janne
http://www.ipmsuppsala.n.nu/
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Mats Averkvist »

Stort tack från Norge också. Vi kommer absolut tillbaka!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Stellan »

Åsså kan jag meddela att herrarna Magnus Fridsell och Björn Fransson figurerar på bild i dagens Svenska Dagbladet. Yvonne Åsell var där och fotade. Hörde något om ett visst intresse av Blackhawk från henne?
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Björn Fransson »

Stämmer bra det, hon var väldigt intresserad av Blackhawk. Själv försökte jag vara lite diplomatisk och mumla något om att "den ju ser rätt brutal ut", medan Magnus var rakt på sak och meddelade fakta i målet, att den faktiskt är rätt ful. Hon såg lite svår ut, men hanterade det bra. Tror jag. Trevligt ändå med en journalist/fotograf som dels meddelar redaktionsledningen att hon hellre väljer att bevaka ett modellevenemang än en fotbollsträning i snö (vilket väl i och för sig är ren självbevarelsedrift) och som dels har åtminstone viss koll på försvarets nya helikoptrar.

Kan också stämma in i hyllningskören för ett synnerligen trevligt och välarrangerat evenemang. Och som sagt, med många glada miner! Mer humor och kreativitet än jag upplevt på motsvarande evenemang tidigare. Mer sånt! Plus förstås en extra eloge till Lars Befring för hans underbara Tunnan-initiativ. Heja Lars och heja hela IPMS Sthlm!!!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Stellan skrev:Åsså kan jag meddela att herrarna Magnus Fridsell och Björn Fransson figurerar på bild i dagens Svenska Dagbladet. Yvonne Åsell var där och fotade. Hörde något om ett visst intresse av Blackhawk från henne?
Jag var inne på SvD.se och letade men hittade inget.
Kan nån tipsa var jag hittar bilderna/artikeln?

Uffe
kai
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Tack för detta års 08 Open!

Inlägg av kai »

Jo, Åsell har ju gjort flera reportage om Blackhawk och dess introduktion i Försvarsmakten: http://blog.svd.se/foto/2013/03/unika-b ... lack-hawk/

Hittade dock inte den av Stellan refererade artikeln online.
Skriv svar