Var hälsade!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: Var hälsade!

Inlägg av BGB »

Hej igen!
Nu har jag provat tre olika huvar och tider 24tim Airfix , 6tim Hasegawa och Airfix Verkar som det kan bli lite om huvarna är gamla som Airfixen jag använde 20+årHase inget jag märkte tvättade av och polerade med pasta för plastpolering helt ok tror mer att det sätter sig i gamla sprickor och skav än påverkar plasten .Pastan jag använde finns på Clas Ohlson annars kan man använda tandkräm o polera med.
Boris
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Var hälsade!

Inlägg av Snussugen »

Nu blev jag lite förvirrad här.. ber om ursäkt, men kan man använda ugnsrengöring för färgborttagning på plastrutorna utan att de immar igen, eller inte? :)
Live & let dry.
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: Var hälsade!

Inlägg av BGB »

Hej igen!
Det är nog jag som ska be om ursäkt för o ha krånglat till det. Det går bra dom immar inte igen det kan bli lite rest av rengöringen som kan va svår o få bort me vatten o tvål lite puts så blir det som nytt :D
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Var hälsade!

Inlägg av Snussugen »

Aha. :) Då är det bara att tacka och bocka, mr Boris! Tack till LOA och Lars Befring också. :)

Nu ska här handlas ugnsrengöring.
Live & let dry.
Skriv svar