Gap filling super glue, Micro Sol, Micro Set...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Gap filling super glue, Micro Sol, Micro Set...

Inlägg av Anders.Edblad »

För er som besväras av ångorna från de flesta superlimmen (som jag gör) finns det ett luktfritt. Loctite 460, dyrt men fungerar mycket bra. Säljs av bla ELFA.
HenrikB
Inlägg: 66
Blev medlem: 20 aug 2012, 22:06

Re: Gap filling super glue, Micro Sol, Micro Set...

Inlägg av HenrikB »

Andre B. skrev:Och om nu Gap filling super glue, Micro Sol och Micro Set är sådana fantastiska produkter varför går de då inte att köpa i många hobbybutiker? Många hobbyhandlare känner inte ens till produkterna.
Nu vet jag inte var du bor, men min bestämda uppfattning är att utanför våra tre storstäder med omnejd så FINNS det inga modellhobbybutiker värda namnet. Jag bor i landets femte största stad och här finns ingen butik med nån kompetens inom området. Dock ett flygvapenmuseum så jag klagar inte för mycket.

"Gap filling super glue" är helt enkelt superlim av lite tjockare geltyp. Det är bara ett sätt att ange viskositeten. Och superlim med olika viskositet är väl inte helt okänt tillochmed om man går in på en Pandurobutik?
Skriv svar