Idag hände något mycket märkligt.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av Janne Nilsson »

Mattmonstret ( :twisted: ) gav tillbaka? :o

För ca ett halvår sedan så avstannade mitt Panzer IV Zwischenlösung från Tristar då jag inte kunde hitta ett ets-set som följer med byggsatsen 2,5x5,0cm.
Jag letade som en galning, skrev till Tristar utan att få svar. Först väntade jag på svar så bygget avstannade pga detta. Visst kunde jag själv tillverka ny delar men det var smidigare att använda de medföljande. Sen så blev hon liggande.

Så idag när jag städar upp och omorgnaniserar så när jag går igenom en låda som jag gick igenom minst åtta gånger när jag letade, så finns den där? :shock:

Är det alla års offrande som äntligen ger resultat?

Jag vet inte. Mattmonstret ( :twisted: ) brukar sällan eller aldrig att ge något tillbaka, snarare byter han upp sig. Så jag undrar vad som saknas härnäst? :roll:

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3670
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av magnusf »

Janne Nilsson skrev:Mattmonstret ( :twisted: ) gav tillbaka? :o
snarare byter han upp sig. Så jag undrar vad som saknas härnäst? :roll:

Janne Nilsson
Har du kollat så du har skägget kvar Janne? Nä just det, byta upp sig var det ju...

/M
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av kallenordlund »

Jamen det är absolut inget konstigt Janne. Det vilar en "söka/inte finna" förbannelse över oss karlar. Häromdagen letade jag efter en burk med skruvar till en säng. Letade igenom ett skåp där jag trodde den fanns men...nada, inget, bara en massa andra saker. Ropar till frugan:

Jag: Den finns inte i skåpet! Har du någon aning om var den kan vara?
Hon:Den ska vara i skåpet! Har du letat ordentligt?
Jag: Klart jag har! Jag är väl inte blind heller...

Tydligen var jag blind. Fugan öppnar skåpdörren och där står burkjä..ln bakom lite annat jox.

Hon: Du vet att man måste flytta på saker då man letar va...
Jag: :shock: :shock: :shock: Jag svär...den fanns inte där.

Jag hade ju i princip tömt skåpet och burken fanns inte där! Ibland tror jag att saker försvinner bara för att ens bättre hälft ska få vatten i kvarnen och kunna konstatera att man letar som en kratta :lol: :lol:

Någon som upplever samma sak?
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3670
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av magnusf »

Kalle! På pricken! Varje dag!

/M
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av MiniStuff »

@Kalle: ja, fast tvärtom hemma hos oss... jag hittar allt som alla andra i familjen hela tiden förlägger, mobiler, nycklar, böcker, prylar.... :)
Mats Averkvist
Inlägg: 992
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av Mats Averkvist »

"Lånare" kalla man dom som "lånar" grejorna... inget nytt under himmelen med andra ord...
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av Emil_Juhl »

@Kalle:

Samma här! Nästan övertygad om att det finns högre makter som driver med oss karlar (eller många av oss iaf).
Finns inget mer knäckande än när man står där och letat sig svettig och förbannad och ens käraste bara går fram och pekar på burken som står 2 cm framför ens egen näsa och säger:

"Är det den här syltburken du letar efter?"

"hrmmm...eh...nä..hrmmm... jag letar efter en heeeelt annan syltburk...hrmmm...host host...men jag kan ta den du pekade på istället...hrmmm...inte lika bra sylt som den jag letade efter...hrmmm...men den får duga den här gången...hrmmm...
Mvh
Emil Juhl
Lurifax
Inlägg: 915
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av Lurifax »

kallenordlund skrev:Jamen det är absolut inget konstigt Janne. Det vilar en "söka/inte finna" förbannelse över oss karlar. Häromdagen letade jag efter en burk med skruvar till en säng. Letade igenom ett skåp där jag trodde den fanns men...nada, inget, bara en massa andra saker. Ropar till frugan:

Jag: Den finns inte i skåpet! Har du någon aning om var den kan vara?
Hon:Den ska vara i skåpet! Har du letat ordentligt?
Jag: Klart jag har! Jag är väl inte blind heller...
...
Någon som upplever samma sak?
Jag känner igen det där:

Jag: Var tusan är min löning? Den är redan slut.
Sambon: Har du kollat Hobby Link Japan? Hobby Easy? E-bay? MiniStuff?
Jag: Hmmm ... ja ... ehh ... sagt var ...
holst

CU@C4
Lurifax
Inlägg: 915
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av Lurifax »

När jag förts läste rubriken så trodde jag att Magnus Berggren hade byggt färdig något eller att Erik von Rosebn skulle ställa ut något på 08-Open.

Men det är klart .... "märkligt" är inte riktigt detsamma som "omöjligt."

Men din historia är minst lika kul, Janne. (Även om det varit ännu kuligare att se Magnus ställa ett 350-slagskepp). :D
holst

CU@C4
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Idag hände något mycket märkligt.

Inlägg av Janne Nilsson »

Lurifax skrev:När jag förts läste rubriken så trodde jag att Magnus Berggren hade byggt färdig något eller att Erik von Rosebn skulle ställa ut något på 08-Open.

Men det är klart .... "märkligt" är inte riktigt detsamma som "omöjligt."

Men din historia är minst lika kul, Janne. (Även om det varit ännu kuligare att se Magnus ställa ett 350-slagskepp). :D
Vem trodde att du någonsin skulle ha möjlighet att häckla folk med sämre byggtakt? :lol:

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar