Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av stefan karlsson »

Ett riktigt stort tack till alla deltagare och besökare för en riktigt lyckad dag.
De olika prova-på aktiviteterna var mycket uppskattade.

Parkeringen blev överfull och i princip allt i caféet tog slut.

Vi satte nordiskt rekord i antalet Armortek-vagnar skala 1:6 - 9 vagnar!

Väl mött nästa gång,
Stefan Karlsson med personal och volontärer
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av Stellan »

Kalastack själv du, härligt med alla entusiastiska besökare. Vi hade det tjockt vid prova-på-bordet ett rejält tag. Nu är det bara att pusta lite, utvärdera och ladda för nästa omgång!
Stellan Schroeder Englund
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av Plasticbattle »

I was feeling tired this morning and half thinking about skipping this, but am so glad now I went. The weather was perfect and it was great to see so many cars in the car park when I arrived. Enjoyed the day ... especailly seeing the M16. Pity the DUKW didn´t make it. Even my wife enjoyed it. Great to see so many modellers present, but Im not sure that there were any of them modelling. :D Thanks Stefan for organising such an event. Sweden needs days like this! :geek:
Senast redigerad av Plasticbattle den 20 apr 2013, 22:09, redigerad totalt 1 gånger.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av Janne Nilsson »

Det var trevligt på Arsenalen. Och min uppfattning är att Modellbygget som vi tillhandahöll och Tennsoldatgjutning bredvid oss var mycket populära. Tiden gick fort och jag märkte inte hur trött jag var förrän jag kom hem och satte mig.

Tack till alla andra som ställde upp. Och för Arsenalens initiativ. Kanske kaffe och kakor räcker nästan gång om Stellan stannar hemma? ;)

Men det skulle var kul att få höra om det märktes något på besökarantalet.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av Stellan »

Janne, försöker du bättra på mitt rykte? Nä, dricker varken kaffe eller äter kakor så det var nog dig själv du tänkte på när du slant på tangentbordet ;) Besöksantalet var väl det tiodubbla mot en vanlig lördag vill jag minnas att man kom fram till?
Stellan Schroeder Englund
Jan Gaude
Inlägg: 554
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av Jan Gaude »

IPMS Uppsala vill tacka Stefan och personal, volontärer på Arsenalen samt övriga deltagare och besökare för en riktigt trevlig helg!
Finns lite bilder från Arsenalens hobbyfest på IPMS Uppsala:s hemsida: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsu ... ut327.html

mvh / Janne
http://www.ipmsuppsala.n.nu/
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av MiniStuff »

Ministuff tackar för sig! Det var en väldigt härlig dag med lagom av försäljning och mycket trevligt sällskap.

Ministuff vill också hjärtligt tacka alla härliga IPMS:are från Sthlm och min födelseort Uppsala som hjälpte till att bära mina lådor och annat, utan er hade det inte gått så bra och fort att komma in och ut. Många många tack! :)

Ser fram emot en upprepning av sån här helg Stefan, känns som det bara kan bli bättre.

/Markus
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av Janne Nilsson »

Det är ju fantastiska siffror om det stämmer. Tack för bilderna, Jan.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av stefan karlsson »

Resultatet blev riktigt bra - 251 betalande, minst 94 barn (var nog något fler som vi missade att bokföra) och 57 utställare - totalt 402 besökare vilket får anses bra för första gången.
En normal lördag så här års kommer det ca 50-70 personer

Och eftersom det tydligen var uppskattat så risken väldigt stor att vi kör det i repris.

Ni som har synpunkter, tips och ideer får gärna höra av er så gör vi vad vi kan för att förbättra till nästa gång.

Stefan
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20:e april

Inlägg av Plasticbattle »

Bild
This image is just screaming for a caption!
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Skriv svar