SIS-en samlas!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

SIS-en samlas!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Hopsamlandet av modeller till SIS-en forskrider.
Igår fick jag hem fem modeller som varit på vift sedan november.
Janne Forsgren hälsade på sin bror i Järna och då passade han på att ta med sig de fem modeller han transporterat till och från Telford åt mig.
Tack Janne för att du transporterade mina modeller, annars hade jag inte kunnat tävla i Telford.
Det var kul att få hem dem igen så jag ställde upp dem på matsalsbordet tillsammans med de andra 1:350 och 1:400 modeller jag har hemma.
Bild
Bild
Om några veckor plockar jag hem de modeller som står på Wentzells och tillsammans med mina modeller i 1:700 blir det ett 40-tal modeller.
Se hela samlingen på 08-OPEN den 17-18 Mars

Uffe

PS. SIS betyder Special Interest Snubbe.
Marko
Inlägg: 63
Blev medlem: 05 dec 2011, 15:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Marko »

Respektingivande! :shock:
Lennart

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Lennart »

Ögonfröjd Ulf .Du får skaffa större matsalsbord/Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Henrik R »

Nämen va fint! Gneisenau ser intressant ut! Är det en Heller 1/400? Fan vad långt Cäsar sitter i förhållande till bakre överbyggnaden? Jag har själv byggt Hellers 1/400 för många år sen, men jag minns inte att tornet satt så fel! Jag måste gå till källaren och titta på den! skumt!

Hur som helst Uffe! rediga modeller! jag ska titta på dem ALLA på 08 Open...eller iallafall dem du ställer ut! :-)
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Joakim Hultman »

EPIC!

Synd bara att ditt hangarfartyg fortfarande är ute på vift i USA. Eller är hon hemkommen?
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Henrik R skrev:Nämen va fint! Gneisenau ser intressant ut! Är det en Heller 1/400? Fan vad långt Cäsar sitter i förhållande till bakre överbyggnaden? Jag har själv byggt Hellers 1/400 för många år sen, men jag minns inte att tornet satt så fel! Jag måste gå till källaren och titta på den! skumt!
Jag har inte täckt på att torn Cäsar sitter fel. Många andra fel är det på henne men Hellers gamla båtar var vad som fanns att tillgå vad gällde tyska fartyg utom Bismarck och Tirpitz. Annat är det nuförtiden!

Vi ses på 08-OPEN.
Uffe
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Joakim Hultman skrev:EPIC!

Synd bara att ditt hangarfartyg fortfarande är ute på vift i USA. Eller är hon hemkommen?
Hon är hemkommen och står på Wentzells.
Uffe
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Lars Befring »

Det blir hejdlöst snyggt Uffe!

kommer du att ha med presentationsskyltar av varje objekt? det vore kul att se när dom olika modellerna har blivit byggda och hur ditt byggande har utvecklats... naturligtvis med dom priser varje modell har skördat. :)

Alltsamman utställt på en snyggt marinblå duk!!!

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av BjörnK »

Ska bli riktigt kul att se alla samlade i en och samma utställning på 08-open!

//B
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: SIS-en samlas!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Lars Befring skrev:Det blir hejdlöst snyggt Uffe!

kommer du att ha med presentationsskyltar av varje objekt? det vore kul att se när dom olika modellerna har blivit byggda och hur ditt byggande har utvecklats... naturligtvis med dom priser varje modell har skördat. :)

Alltsamman utställt på en snyggt marinblå duk!!!

/L
Jo, jag hoppas hinna skriva en presentation av varje modell. Marinblå duk var en bra idé. Jag ska försöka fixa en.
Priserna tror jag att jag hoppar. Det är modellerna och samlingen jag vill visa.

Uffe
Skriv svar