Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Henrik R »

Bara ca en månad kvar!!!

Känns som racet är igång för mig att hinna med några till..
Hur är det med er? Har det varit ett bra år för produktiviteten?
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Joakim Hultman »

Målet var, som vanligt, att få färdigt en modell i månaden. Detta år har det gått dåligt i det avseendet, då jag i skrivandets stund endast har tre stridsvagnar färdigställda i år. Variationen av förebilder har också varit sämre, då jag i fjol kunde uppvisa både pansar, soft-skin, flyg och en rymdfärja.

Men med lite tur blir det kanske ett flygplan eller två färdigt innan nyår...

Över lag så är jag väl nöjd såhär långt, men det kunde alltid ha varit bättre. Jag blev särdeles nöjd med min Sherman från koreakriget, vilket kompenserar lite för bristen på färdigställda alster. :)
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Inlägg av MiniStuff »

Det beror nog på vad man jämför med för min del...

Har som vanligt dragit igång ett par nya projekt under året men i princip inte avslutat något av dem. Än.

Om jag lägger manken till så bör jag få klart 2. Och båda två flyg! Skumt nog. :)

Det tråkiga är att just den månad som är kvar så är det som allra mest jobb för min del. räknar med kanske i snitt 10h per dag från och med i måndags till och med den 23:e dec. Blir inte mycket ork kvar då till byggande. Tur att vi knappt firar jul så att man kan sitta å bygga under julhelgen.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Plasticbattle »

Images of everything I finished this year below;


























:o
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Robin Nilsson »

Hey Frank!!! That was my picture you borrowed without asking me first!
Naughty boy!
;-)
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Sten Ekedahl »

Robin, vi får kolla vems copyright Frank har brutit emot; kan alternativt vara min. :evil:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Björn B »

Der rullar på ganska bra. 16 färdiga i år och det finns en chans på ett par till
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Niklas »

Bokslutet är långt bättre än förra året, då jag färdigställde det smått fantastiska antalet enligt Franks, Robins och Stens bild.. ;)

I år är det en ökning med 400% hittills, fyra modeller färdiga, och det är faktiskt bud på någon till, om allt vill sig väl. Men det återstår att se. Målet är fem, som det är varje år. Lyckades mindre bra förra året, som sagt, kanske lyckas i år. Håll tummarna! :)

Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Björn Fransson »

Har ju lyckats pricka 19 klara tre år i sträck nu. Men i år ser det lite sämre ut. Tror att jag fått ihop 17 hittills, men det vete just 17 om jag lyckas få klart mer än max en till. Såvida jag inte räknat fel, förstås.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Det börjar närma sig 2012 års bokslut.

Inlägg av Henrik R »

Ja, detta år var riktigt produktivt, modellmässigt sätt. Jag skulle nog inte kunna öka tempot till nästa år iallafall..
Skriv svar