Alt om Hobby nr 1 2012

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Kjell.S
Inlägg: 122
Blev medlem: 26 jan 2012, 10:05
Ort: SPHF
Kontakt:

Re: Alt om Hobby nr 1 2012

Inlägg av Kjell.S »

Kan tänka mig att köpa den igen då och då. Bara de tar bort de där sista procenten radiosyrt också, så kan det nog bli en bra tidning.
Fredrik Astlid
Inlägg: 48
Blev medlem: 27 jan 2012, 14:30

Re: Alt om Hobby nr 1 2012

Inlägg av Fredrik Astlid »

Jag tror en tidning som AoH kan få stor betydelse om det skall ske någon tillväxt inom modellbyggandet. Jag tror inte jag varit så entusiastisk 1/72 flyg byggare utan AoH.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Alt om Hobby nr 1 2012

Inlägg av Janne Nilsson »

Ny har jag i och för sig bra skummat igenom den. Men det är mycket intressant för oss plastbyggare.

Hoppas bara att det finns intresse för det bland konsumenterna.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Henrik Larsson
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 jan 2012, 15:37
Ort: Sollentuna

Re: Alt om Hobby nr 1 2012

Inlägg av Henrik Larsson »

Jag tycker just Allt om Hobby är bäst som den är med sitt blandade innehåll. Den är en ganska lättillgänglig teaser för någon som är lite nyfrälst, och de olika intressegrenarna har säkert ganska stor dragkraft åt varandra, dvs rc-folk blir sugna på plastmodeller och plastbyggare skaffar ett rc-plan. Dessutom finns den i väldigt många vanliga tidningsställ, till skillnad från superspetsiga magasin på engelska för närmare hundringen. Väl insnöad letar man kanske vidare inom sitt område, men som intresseväckande tryckt media bland nya prospekts inom plast, rc, tåg eller vad det nu blir så är den ju helt klockren som den är. Visst, AoH kanske har blivit ännu mer läsvärd för oss som redan gillar plast sedan tidningen Radiostyrt kom, men när det gäller att inspirera nybörjare att bygga plastmodeller så ser jag det lite som att man nu missar de som istället för den blandade AoH enbart läser Radiostyrt.
Och - med risk för att bli korsfäst på nästa byggmöte - så inbillar jag mig att många av framtidens plastbyggare, dvs alla barn och ungdomar, för tillfället är långt mer intresserade av rc-modeller, rc-leksaker, readytorun och feta motorer än av plastmodeller. Därför tycker jag det är bra att plastartiklar och plasthandlarannonser blandas med övriga hobbygrenar så att exponeringen ändå fortsätter mot den hetaste målgruppen - den grupp som tom har gått så långt som att idag betala för en papperstidning. /Henrik
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Alt om Hobby nr 1 2012

Inlägg av Henrik R »

Jag köpte senaste numret sist jag var på min "hobbyaffär" Det är enda stället jag sett den tidningen. Hur som helst. Jag läste om Ulfs Scharnhorst och lite annat.
Är totalt ointresserad i RC eller tågbana. Tidningnen i sig är för en bra tidning om man är intresserad av allt det där. Men jag köper tidningen de nummer jag vet att det står något intressant att läsa.
Tyvärr.
Skriv svar