TACK till Erik!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

TACK till Erik!

Inlägg av Lars Befring »

Siiter på Ibis hotell, klockan är ett och dagen har varit lång!

Vi, Olle, Jonas Nyström, Björn Bäcklund och jag lämnade ett snöigt Stockholm strax efter 10 i morse efter att ha fyllt, och då menar jag fyllt!!!! en normal bil med modeller!!!!!! (vår personliga packning är liten och alla fyras skulle rymmas i en normal väska. Dom 60 milen på nervägen gick bra (ok vi hade några sträckor då det haglade och regnade men i stort sett solsken!) Väl framme i Malmö checkade in på hotellet och gick på en liten promenad för att sträcka på benen efter 7 timmars stillastittande ( det känns lika kallt i Malmö som det var i Stockholm... jamenar... ska det inte va varmare i södern! :( ) på promenaden fick vi kontakt med dom andra stockholmarna ( Andreas, Janne, Frank och Bryan) och kom överens om att träffas på "kinakrogen mitt emot där Erik bor" (vid den här tidpunkten hade jag i alla fall inte en susning om var det var) Väl tillbaka på hotellet träffade vi ett gäng Alphianer som såg ut som vi kände oss ( dom lämnade Stockholm vid fem på morgonen!!!! och hade packat upp hela dan!!!) dom va inte i form för att träffa en massa folk utan tog det lugnt på Hotellet. Några som hade startat sin dag bara 2 timmar senare men ändå var i stridbart skick var våra vänner från Linköping/Norrköping, Vi (Jonas och Jag) klämde in oss i deras bil och landade efter ett tag utanför en Kina-krog någonstan i nord-västra Malmö (nu gissar jag eftersom det var mörk och jag redan hade börjat med ölen) Krogen var full av plastbyggare! och maten som bjöds var god, riklig och billig! (ok bjöds e fel ord, men det va inte dyrt) efter en Middag då vi avhandlade politik, religion och våra inkomster utan att det minsta groll uppstod förflyttades invasions-kakan till Öken-Eriks hem...

Här måste jag bara säga att jag e avundsjuk... fan vilket trevligt hem ni har Erik! och ditt hobbyrum..... modeller som trots den uppenbara bristen på tyska maskiner (obs att jag skiver brist och inte avsaknad av) så var det en modellsamling med väldigt hög "villa ha" faktor! och ett bibliotek som var inspirerande!
Erik! tack för att vi fick gästa ditt hem! tack för ett suvveränt mottagande och tack för whiskeyn!
Senast redigerad av Lars Befring den 29 okt 2012, 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: TACK till Erik!

Inlägg av Lars Befring »

OBS!

det här hände INNAN vi kom till Malmö:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5325920

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
BrianKuehn
Inlägg: 167
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:53
Namn: Brian Kuehn
Ort: Handen, Stockholm

Re: TACK till Erik!

Inlägg av BrianKuehn »

Det gick ungefär likadant för oss som följde med Föreningens bil, med lite diverse sight-seeing i Helsingborg (Eller hur Janne " :D " )

Det är första gången för mig att åka på modeltävling utanför Hufvudstaden. Mycket trevligt att få träffa de namn man bara har sett på olika forum runt om nätet. Det är lite nytt för mig att uppleva "BARA modellsnack"!! Det är nästan så att man vill gråta av lycka...

Tack Erik för din gästfriheten!!
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: TACK till Erik!

Inlägg av Öken-Erik »

Roligt att ni trivdes.
Alltid trevligt med besök, ni är naturligtvis hjärtligt väkomna även nästa år.

Öken-Erik :oops:

CU@C4 2013
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: TACK till Erik!

Inlägg av Bengt Johansson »

Även jag tackar fam. Ahlström för gästfriheten och alla er andra på C4. Stortrivdes som vanligt :)

Mvh/Bengt Johansson
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: TACK till Erik!

Inlägg av Andreas Grewin »

Känns inte så modernt av vuxna människor att ge elaka öknamn till varandra. Klart att om man gör det med glimten i ögat men det här känns bara personligt och hånfullt.

Tack till hela C4-gänget för en grym helg och Erik för din gästfrihet! Längtar redan till nästa år!
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: TACK till Erik!

Inlägg av Lars Befring »

ber om ursäkt, rättat, tack för påpekandet

OCH

Tack igen hela C-4 gänget! det var värt en dag av sömnbrist

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Dennis Andersson
Inlägg: 92
Blev medlem: 21 apr 2012, 22:37

Re: TACK till Erik!

Inlägg av Dennis Andersson »

Bengt Johansson skrev:Även jag tackar fam. Ahlström för gästfriheten och alla er andra på C4. Stortrivdes som vanligt :)

Mvh/Bengt Johansson


Håller med förgående skrivare

Tack alla som kom och gjorde detta till en jättetrevlig helg.
Men även som redan skrivits ett jättetack till Familjen Ahlström.

//Dennis :lol:
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: TACK till Erik!

Inlägg av MiniStuff »

Ja tack Erik för att man känner sig så himla gott välkommen i ditt hem! Alltid lika kul att träffa alla och tjôta plast. Trivs verkligen i Malmö.

Och dessutom ett jättetack till den jättebra organiserade utflytten, allt gick som på smör!
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: TACK till Erik!

Inlägg av Öken-Erik »

Hm... jättetrevligt med alla som tackar, absolut!
Känns bra att ni trivs allesammans men titeln på tråden känns lite konstig, det är ju C4-OPEN som tackas, inte bara jag! :)

Öken-Erik :oops:
Skriv svar