Ibland är man mer än lovligt korkad

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Ibland är man mer än lovligt korkad

Inlägg av Björn B »

Har ju glömt bort att anmäla till C4 så det gjordes igår. Men varför anmäla fyra modeller som inte är klara? Två är i målningsstadiet en är nästan klar för att målas och sedan en röd vigg som... ja påbörjad är den ju.
Nåja det finns en logik i galenskapen. Dom två som är i målningsfasen har varit så i ett par månader. Man kan väl säga att intresset dog. Den tredje som nästan är klar för målning har kommit till det stadium då mina byggen brukar dö. Att måla är ingen favoritsysselsättning. Den röda är också ett sovande projekt. Tack vare anmälan så har tre sovande objekt vaknat till liv och ett sömnigt projekt kanske färdigställs. Nu tror ju inte jag att allt blir klart till C4 men chansen finns att ett par kanske blir klara.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Ibland är man mer än lovligt korkad

Inlägg av Lars Befring »

YAY!!!!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Ibland är man mer än lovligt korkad

Inlägg av SvenYoung »

Jag kan trösta dig med att jag också glömde anmäla mig, Björn, gjorde det för ett par dagar sedan - och jag är liksom med och jobbar med C4! :lol:

Kul att dina projekt vaknade till liv igen - alltid roligt att slutföra modeller, och utställningar brukar vara en bra "spark i baken" :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
BrianKuehn
Inlägg: 167
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:53
Namn: Brian Kuehn
Ort: Handen, Stockholm

Re: Ibland är man mer än lovligt korkad

Inlägg av BrianKuehn »

Måla är det roligaste delen... vädra inte så kul dock, vet inte riktigt när man ska sluta.
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Krister Sjöström
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:39
Ort: Malmö

Re: Ibland är man mer än lovligt korkad

Inlägg av Krister Sjöström »

Och jag blev påmind om att jag ju skulle anmäla mig jag med - och jag är ju nästan lika insyltad som Sven :oops:


Krister
Blankt är fint
Skriv svar