Sockelshop samt leveransalternativ

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Sockelshop samt leveransalternativ

Inlägg av Micke A »

SvenYoung skrev:Hej Micke..

Har aldrig haft problem med detta, det är UPS som levererar dessa paket till vår address (för att förvirra ytterliggare i DHL/Posten begreppen). Kanske bara den killen som kör vår distrikt, men i början så lämnade han paketen hos grannen (hon jobbar halvtid). Sedan blev jag tillfrågad om jag ville ge dem en fullmakt så de kunde lämna paketen på trappen utanför huset, och det har jag gjort. Har fungerat klockrent hela tiden.

Vi bor dock i villa, jag har kompisar som bor i lägenhet som har precis motsatta erfarenheter.

Kolla med UPS om du kan skriva en fullmakt.

Jag handlar mycket på Sockelshop, speciellt när det är bråttom. Supersnabb leverens (två dagar varje gång jag har beställt), och grundportot räcker till rätt många prylar innan det hoppar upp till nästa tariff.

Nej, jag känner ingen på Sockelshop, men jag tycker det är bra att berömma affärer som sköter sig (med mig i allafall).
Ajdå, nu blev det knepigare... :( Är allergisk mot UPS sedan dom totalt misslyckats i alla försök till service och leverans till mig vid många tillfällen under åren. Eget hus kontra flerfamilshus/lägenhet tycks vara problemet... :?

Micke
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Sockelshop samt leveransalternativ

Inlägg av TuveB »

Det där med minimiporto stämmer, det är så att spedtörerna i Tyskland har vissa minimigränser mot affärer/näthandlare.

Var på Turberg i Berlin för några veckor sedan och de förklarade det hela för mig.

Ange DHL i meddelandefältet, borde funka.
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Sockelshop samt leveransalternativ

Inlägg av TuveB »

En undran om någon vet. Är det någon leveranstidsskillnad mellan UPS och DHL från Sockelshop?
Skriv svar