Länk till ett riktigt bra bygge

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Länk till ett riktigt bra bygge

Inlägg av Lars Befring »

kolla in det här bygget på britmodeler! det fins några riktigt riktigt coola tekniker man kan "låna"

http://www.britmodeller.com/forums/inde ... =234924283

:D :o :D
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Länk till ett riktigt bra bygge

Inlägg av Håkan F »

Snacka om att bara se lådinnehållet som råmaterial. ;-)
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Länk till ett riktigt bra bygge

Inlägg av Fenix »

Måste gå åt väldigt mycket tålamod med ett sådant bygge.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Länk till ett riktigt bra bygge

Inlägg av Sten Ekedahl »

Fenix skrev:Måste gå åt väldigt mycket tålamod med ett sådant bygge.
Det är väl det som modellbygge egentligen handlar om. :P
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Länk till ett riktigt bra bygge

Inlägg av Fenix »

Sant. Men denna var extrem tycker jag :)

Hade det varit större skala kunde jag förstå det hela. :)
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Länk till ett riktigt bra bygge

Inlägg av Stefan S »

Kul att se en skicklig modellbyggare som bygger själv istället för att köpa massa färdiga delar och montera ihop. Fler borde prova det 8-)


Stefan
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Länk till ett riktigt bra bygge

Inlägg av Erik_G »

Stefan S skrev:Kul att se en skicklig modellbyggare som bygger själv istället för att köpa massa färdiga delar och montera ihop. Fler borde prova det 8-)
Absolut. Oftast är det lättare och roligare än vad man tror, och så ger det ju en viss tillfredställelse att faktiskt skapat något helt eget också.

Men då jag hör till både lägret som bygger sina egna detaljer, och lägret som köper fotoets och resindelar så ser jag även fördelen med de färdiga delarna - de är redan färdiga, och de är förhoppningsvis även "färdigforskade", dvs korrekta. Ska man göra egna detaljer så ökar ju helt plötsligt kraven på tillgång på bra referenser.

Det är alltid kul med byggtrådar med byggare som inte kompromissar, Det känns ju spontant som att det nog hade varit enklare att börja från scratch, än att använda airfix-byggsatsen från 1969. Men ska man bygga den så ska man.. om det sedan bara är en procent kvar av ursprungsbyggsatsen..

Det påminner mig om en annan tråd där någon byggde en stridsvagn "ur lådan", där bara material från det som var i lådan, och lådan självt användes för att superdetaljera och till och med bygga en basplatta om jag minns rätt.
Skriv svar