Pantherhjulsfråga:

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Pantherhjulsfråga:

Inlägg av denstore »

Öken-Erik skrev:Dog projektet för dej??? :o
Det måste ha varit första gången. :lol:

Öken-Erik (som försöker vara duktig med smajlisarna)
Det var faktiskt andra gången det dog så pass att jag kastade bort modellen. Första var den i vissa kretsar kända förlängda Jagdtigern.
På sätt och vis kan man säga att Panthern stakade ut vägen för en evig radda döda projekt. :P

Kan bara säga att Italeris Panther A var något av de mest omständliga projekt jag gett mig in på. Flyttning av torn, nya hjul, band, scratchbyggt motordäck (som faktiskt är sparat), massa jäkla Aber-ets, bland annat någon tokig kedjekonstruktion. Allt för att sedan totalt gå om intet när man lade på zimmeriten. Italeris pantherplast verkade inte gilla Tamiyas tvåkomponentsspackel, och efter en natts härdning såg hela vagnen ut som en coka-flaska med midja och allt.....:D
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Pantherhjulsfråga:

Inlägg av Urban Gardini »

Modern om än tråkig konst som skulle ha gjort Dahli stolt...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: Pantherhjulsfråga:

Inlägg av Bengt Johansson »

Tack grabbar för att ni kastade lite ljus över saken :)

Jag hade inte tänkt på den varianten med blandade nitar och bult men hittade nu en bild här hemma som just visar på den trevliga mixen och kanske kan jag tolka Panzer Arts hjul att ha just denna blandnig också? Då återstår att fundera på hur nördig man ska vara :ugeek: ;)


Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Som sagt kul att få respons!
Mvh/Bengt J. :)
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Pantherhjulsfråga:

Inlägg av Robin Nilsson »

Notera även den blankpolerade ringen på den inre bärhjulen :-)
tjo / Robin
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Pantherhjulsfråga:

Inlägg av Urban Gardini »

Robin Nilsson skrev:Notera även den blankpolerade ringen på den inre bärhjulen :-)
tjo / Robin
Jo, jag har sett många snygga byggen som dessvärre har missat den detaljen och fallit platt därav.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Hampus
Inlägg: 87
Blev medlem: 28 jan 2012, 20:02

Re: Pantherhjulsfråga:

Inlägg av Hampus »

Jag håller med Bengt.
I mina ögon,som är sådär, så ser det väl ut som en blandning. Hur nördigt det ska bli kan man ju själv sätta ribban på. Men vi hänger ju här så atte :geek: ... :lol:
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: Pantherhjulsfråga:

Inlägg av Bengt Johansson »

Exakt, lite nördig får man ju va ;) Gillar balndningen av nit å bult och den blankpolerade ringen är viktig!

/B
Skriv svar