Akryl vs Lackfärger

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Akryl vs Lackfärger

Inlägg av Emil_Juhl »

Här hemma är det väl Ministuff som gäller tror jag.
Puma har nog också en del.
Mvh
Emil Juhl
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Akryl vs Lackfärger

Inlägg av MiniStuff »

Emil_Juhl skrev:Här hemma är det väl Ministuff som gäller tror jag.
Puma har nog också en del.
Stämmer! :D

Förutom de 160 färger Janne talar om så har de ytterligare ung lika många till som är matchade med olika objekt mm. De säljs framförallt som sets, men finns också på lösburk.


http://www.ministuff.se/sv/farger/lifecolor/
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Akryl vs Lackfärger

Inlägg av Björn Fransson »

Andreas Grewin skrev:Själv använder jag färgkritor. Går att köpa överallt och finns många färger att välja på. Sen att de går att använda direkt ur kartongen utan lösningsmedel och såndär färgsprutare är också bekvämt.

;)
Påminner om barndomen då jag testade att måla modeller med overheadpennor. Lösningsmedel behövdes inte, men hög blev man ändå av dofterna...
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Akryl vs Lackfärger

Inlägg av Fenix »

Björn Fransson skrev:
Andreas Grewin skrev:Själv använder jag färgkritor. Går att köpa överallt och finns många färger att välja på. Sen att de går att använda direkt ur kartongen utan lösningsmedel och såndär färgsprutare är också bekvämt.

;)
Påminner om barndomen då jag testade att måla modeller med overheadpennor. Lösningsmedel behövdes inte, men hög blev man ändå av dofterna...
Hur bra vart modellerna med overhead pennor? :lol:
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Skriv svar