S31 canopy i 1/32

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Jens
Inlägg: 33
Blev medlem: 04 feb 2012, 20:32
Namn: Jens Dreyer
Ort: Roskilde, Danmark

S31 canopy i 1/32

Inlägg av Jens »

Hej

Jeg er ved at påbegynde bygning af en S31 Spitfire i skala 1/32, sansynligvis i svensk bemaling. Det drejer sig om PCM´s Spitfire Mk 9 + RB Mk19 konvertering. Frontdelen af canopyet var jo uden armering, og anerledes i udformningen. Derfor er jeg ved at fremstille et nyt canopy. Er dette noget som har interesse for andre? Og hvad med skala 1/48?
Er der behov for 3 stk. eller 30 stk ?

Mvh. Jens Dreyer
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: S31 canopy i 1/32

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej Jens!

Jag har ett S31 bygge i 1/32 liggandes.
Det saknas dekaler och huv/frontruta.
Jag har gjort en egen frontruta, men jag vet hur fina resin converteringar du gör, så jag är mycket intresserad av din huv/frontruta.

Mitt bygge utgår ifrån Pacific coast Spitfire Mk XII och Radu Brinzan´s Griffon convertering.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
AndersN

Re: S31 canopy i 1/32

Inlägg av AndersN »

Hej

Ja tack! Både 1/48 och 1/32. Gärna komplett med bakrutan som går i linje med huven.
Jag tar gärna tre av varje.

För du upp intresselista så att du hör av dig när det är dags?

vh
Anders
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: S31 canopy i 1/32

Inlägg av Johan Elvin »

Hej
1/32 är inte riktigt min skala, men i 1/48 kan jag tänka mig en eller ett par stycken. Och som Anders säger, gärna med den bakre rutan i korrekt storlek också.

Mvh
Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 225
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: S31 canopy i 1/32

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Jag skulle definitivt köpa ett par i 1/48.
/ Per-Erik
LOA
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:51

Re: S31 canopy i 1/32

Inlägg av LOA »

Kan tänka mig nån eller några i båda skalorna.
H/Lars-Ove
Jens
Inlägg: 33
Blev medlem: 04 feb 2012, 20:32
Namn: Jens Dreyer
Ort: Roskilde, Danmark

Re: S31 canopy i 1/32

Inlägg av Jens »

Jeg skal vil oprette en interesseliste. Jeg vil fremstille master i både 1/32 og 1/48, så må vi se hvorledes kvaliteten bliver af det færdige produkt.
Jeg har en vakumform-maskine, men kvaliteten vil jo nok blive lidt bedre om det er en proffesionelt firma som fremstiller canopyerne. Men så skal der fremstilles mere end 10 stk.!

Vh. Jens Dreyer
Skriv svar