Böjd arm med hand för 1:35

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Ola K
Namn: Ola Kjellberg

Böjd arm med hand för 1:35

Inlägg av Ola K »

Hej alla glada modellbyggare,
Jag fick problem när jag bygger/målar en indianfamilj på prärien från Masterbox då en böjd arm till en Squaw som håller en baby i famnen försvann. Har någon en reservarm som ni inte behöver så hör gärna av er, så kan vi kanske ses på nåt kommande möte. Skalan är 1:35, det är en högerarm med lite öppen hand som saknas och projektet för mig har helt avstannat pga detta. Trist att behöva,köpa ny modell pga detta dilemma.

Mvh
Ola
Ola K
Namn: Ola Kjellberg

Re: Böjd arm med hand för 1:35

Inlägg av Ola K »

Uppdatering, behöver fortfarande en böjd arm i skala 1:35 för indiansquaw med lite öppen hand för att hålla ett barn i famnen...

Någon som har tips ? Annars dags köpa helt ny modell...? Eller modifiera/konvertera nån arm från annan modell?
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Jag förmodar att du har andra figurer som du troligen kan modifiera en arm ifrån. Om du inte har det ? Montera barnet och drapera kvinnans högra axel parti och där armen skall vara med en filt . Täck med tunnt papper, och pensla med vitlim och vatten tills du har en någorlunda trovärdig "filt" Måla det hela i önskad kulör. Alternativt kolla på Google bilder, Lakota siox" blanket" ( Navajo är snyggare :) ) Skriv ut i lämplig storlek, och gör proceduren med lim och vatten. Då slipper du måla . Jag vet vilken figursats du pratar om, och det är vackert presenterade på lådan. Och jag har hört att det skall föreställa Lakota"s.Tyvärr överdekorerade , några detalj fel, och för mycket Hollywood. Sioxerna liksom andra prärieindianer bytte ofta till sig filtar och annat av andra prärieindianer, eller vid andra möjligheter. Så det blir inte fel egentligen . vilken typ av filt/färg du än väljer.
Lycka till! MVH Lennart
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Indianen i war bonnet" på kullen , är en av det jag konverterade från den Masterbox sats du pratar om. Jag använde figurerna från den satsen i olika sammanhang. Men tonade ner Bjäfset"
//Lennart
Bilagor
001.jpg
001.jpg (90.42 KiB) Visad 777 gånger
Skriv svar