Special Hobby

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lars Larsson
Inlägg: 40
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:22

Special Hobby

Inlägg av Lars Larsson »

Någon som vet om det är något strul hos Special Hobby ?

La en beställning hos dom i mitten av november.
Pengarna drogs från mitt kreditkort dagen efter.
När det hade gått en månad och jag inte hade fått någon sändning mailade jag dom för att höra vad som hänt.
Dom svarade att paketet var på väg tillbaka till Prag eftersom jag inte hade kunnat nås av posten.
Jag svarade att det inte var någon fara, dom kunde skicka om paketet, men bad dom vänta tills efter nyår eftersom jag var bortrest under jul och nyår, och paketet annars riskerade att gå i retur igen.

Men efter det har jag inte hört ett ord från dom trots att jag har mailat dom flera gånger på orders@specialhobby.eu
Det är märkligt, jag har handlat av dom tidigare utan några problem.

Är det någon annan som har råkat ut för något liknande efter att ha beställt från dom ?

/Lars Larsson
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Special Hobby

Inlägg av magnusf »

Har aldrig haft några problem, jag är ingen jättefrekvent beställare men några gånger under åren och senast förra sommaren.

Hälsningar

Magnus
Pelle Styrén
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 mar 2020, 20:36
Namn: Gunnar Eriksson

Re: Special Hobby

Inlägg av Pelle Styrén »

Problemet ligger sannolikt hos PostNord. Sådant här har hänt mig flera gånger det senaste året, både vad gäller modeller och annat. Det verkar ha blivit tämligen slumpmässigt med att skicka SMS eller mail när något har anlänt. Om jag väntar någon försändelse, så brukar jag numera fråga när jag besöker utlämningsstället.
Det är också lite märkligt med saknade försändelser. Det är avsändaren och inte mottagaren som ska göra reklamationen. Det är inte alltid så lätt att få till om avsändaren finns utrikes. Jag föreslår att du tar ett "snack" med PostNords kundservice.
//G.E.
Dan Kut
Inlägg: 158
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: Special Hobby

Inlägg av Dan Kut »

Hej Lars,
Jag hade exakt samma problem sammtidigt som du. Men jag var hemma hela julen så jag fick mitt packet i senare hälften av januari.

Att de inte svarar tycker jag är konstigt. De är ju annars seriösa aktörer. Men bytte de inte ordersystem nyligen. Kan det ha med det att göra? De borde svara på din epost iaf tycker jag.

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..
Lars Larsson
Inlägg: 40
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:22

Re: Special Hobby

Inlägg av Lars Larsson »

Hej och tack för svaren!

Jag fick så småningom ett svar en vecka efter mitt första inlägg här, där de svarade att paketet återigen hade kommit i retur från Post NL (Nederländska posten) med förklaringen att adressen var felaktig. Vilket den inte var.

Så jag bad dom skicka det igen till samma adress en tredje gång.

Och idag kunde jag äntligen hämta ut min försändelse :)
Då har dom skickat den via Schenker istället för Post NL.

Så, kommer jag att handla av dom igen ?
Ja, dom löste problemet även om det tog tid kommunikationen var halvtaskig.

Kommer jag att välja det billigare alternativet Post NL istället för det något dyrare Schenker ?
Nej, jag kommer nog i fortsättningen att välja bort Post NL ...

Så allting löste sig och historien fick ett lyckligt slut :)

/Lars Larsson
Dan Kut
Inlägg: 158
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: Special Hobby

Inlägg av Dan Kut »

Hej Lars,

Jag spekulerar i att det har med deras ny order system att göra. Jag har beställt grejer även efter denna incident och inte haft några problem. Men men.. 😎

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..
Skriv svar