Modeller till barn, ”snap tite”?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Modeller till barn, ”snap tite”?

Inlägg av bergwall »

Hej,
Det verkar som äldsta knatten kan ha visst intresse för modellbygge och det gör ju inget om jag kan underblåsa intresset lite nu när han fyller år. Jag vet att frågan blivit stäld förut men jag hittar inte igen svaret. Vad finns det för alternativ? Vill minnas det fanns några som kallades ”snap tite”, förslag, favoriter, alternativ?
//Robert
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Modeller till barn, ”snap tite”?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Airfix har en bunt modeller som heter Quickbuild. I hopsättningen påminner om LEGO men slutresultatet ser ut helt OK. Det är förmålade modeller så det ser ju bra ut så fort man är klar.

https://uk.airfix.com/shop/quick-build

//Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Horrocks
Inlägg: 383
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Modeller till barn, ”snap tite”?

Inlägg av Horrocks »

Min dotter är inne på sin andra Meng toon tank. Lagom mycket delar, snap fit, osv för att en 8-åring ska tycka det att det är kul.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Modeller till barn, ”snap tite”?

Inlägg av Björn B »

Dom Zvezda jag provat har varit över förväntan. Har byggte ett par 1/72 pansar och flera bilar från Cars filmerna, men jag kan tänka mig att Zvezda kan vara lite svårt att få tag i just nu.

Förutom Toon Tanks har Meng Kids även äggliknande flygplan
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Modeller till barn, ”snap tite”?

Inlägg av Spad16 »

HobbyBoss har mängder med 1/72 plan som är både snap-tite och fina. Jag har byggt både P-51 och Spitfire V, att bygga dom bra kräver lite grann, men dom har finare detaljering än dom flesta Airfix. Som barn hade jag uppskattat det också.
/Neil
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Modeller till barn, ”snap tite”?

Inlägg av Knajd »

Airfix Quickbuild hade jag och syskonbarnen roligt med. Att bitarna passar med LEGO gör det ännu bättre.
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Modeller till barn, ”snap tite”?

Inlägg av bergwall »

Stort tack för alla svaren! Jag ska kika runt lite. Min första modell var Escis BMW 320 GR.5, som 5-6-åring vill jag minnas det var svårt att få in alla saker i motorutrymmet.
Skriv svar