Två frågor

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Två frågor

Inlägg av Fenix »

1, Jag tror jag har frågat något liknade förut men vilken typ av lack (märke/baserad på) passar bäst för en modell till mestadels målad med akrylfärger?

2, Som jag nämnt tidigare så håller jag på med Revell's Tirpitz Platinum edition 1/350 och har kommit till "distortion färgerna" Revell säger att jag ska måla med Revell 9 Antracit (verkar vara mörkt grå) för de "svarta fälten" vilken alla översättare jag har sett har översatt till Humbrol 85 som är svart men dekalerna för det ena målnings alternativet verkar vara mörkt gråa och på bilder (Svartvita) så verkar de "svarta fälten" vara något ljusare än svart Även målnings scheman i färg som jag hittat här och var på Internet så ser de "Svarta fälten" ut att vara mörkt gråa. Vilken färg ska jag ta istället för Humbrol 85 för de fälten?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Två frågor

Inlägg av Urban Gardini »

Som jag känner det så är RLM66 rätt så nära antracit men jag kan ha fel såklart...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar