En virtuell jultidning under granen!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

En virtuell jultidning under granen!

Inlägg av magnusf »

Är det fler än jag som alltid fick en jultidning under granen på julaftons morgon? Jag brukar köpa Herman Hedning åt mig själv numera men för er som missat detta eller inte har traditionen så finns här ett trevligt alternativ:

https://viggenpiloterna.se/ Klicka i menyn och läs tidningen på dator, padda eller telefon!

Vibbarna från 70-talet och franska serien "Jaktfalkarna" sitter, ända ner till de typiska små förklaringarna nere till höger i rutorna typ "Läckö Slott, (1527)" för vad man ser som inte framgår av dialogen. Stilen på teckningarna, färgläggningen och givetvis den sköna Viggen-känslan är helrätt!

Det här är tecknaren Roberts eget intro till serien:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det här är min hyllning till den gamla 70-tals serien Jaktfalkarna.

Gillar du Albert Uderzos fantastiska flygserie om flygarässen Tanguy och Laverdure? Gillar du SAAB 37 Viggen? Då kommer du nog att gilla den här lilla serien också!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Seså, schas över och ta en titt!

God Jul på er allihopa!

Hälsningar

Magnus
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: En virtuell jultidning under granen!

Inlägg av Proosen »

Tack Magnus!
Läste just igenom albumet, gillar det skarpt men så var Tanguy och Laverdure idolerna i serieformat på 70-talet också!

God Jul!
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: En virtuell jultidning under granen!

Inlägg av Spad16 »

Super!
/Neil
Skriv svar