Följdfråga på mitt tidigare inlägg om HMS Renown

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Följdfråga på mitt tidigare inlägg om HMS Renown

Inlägg av Fenix »

Tack vare Björn B så fick jag svar på föregående tråd jag postade och det var inte mycket Renown och Repulse hade gemensamt under VK2 så det skulle bli för mycket jobb att göra om Trumpeters VK2 Repulse till VK2 Renown så det verkar inte finnas någon HMS Renown i 1/350. Så jag har börjat titta på skala 1/700 som har en del olika HMS Renown. Så min fråga nu är vilken är den bästa VK2 HMS Renown i 1/700?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Följdfråga på mitt tidigare inlägg om HMS Renown

Inlägg av Björn B »

Det verkar inte vara så många i 1/700 enligt Scalemates: https://www.scalemates.com/search.php?q ... 1:00700%22

En resin från White Ensign och en i plast från Trumpeter/Pitroad. Den verkar ha getts ut i olika utgåvor.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Följdfråga på mitt tidigare inlägg om HMS Renown

Inlägg av Fenix »

Är Trumpeter och Pit-Road samma företag?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Följdfråga på mitt tidigare inlägg om HMS Renown

Inlägg av Björn B »

Det verkar som det är samma plast i lådorna. Jag vet att dom Japanska firmorna brukade samarbeta i 700 skalan förr.

Pitroad hade tidigare en resinsats med Östergötland och Nazariosauro ubåtarna. Den såldes också av Seawolf så Pitroad samarbetar med andra.
Skriv svar