Avro Lincoln 1/72

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Avro Lincoln 1/72

Inlägg av Fenix »

Släpptes det någon injektions gjuten Avro Lincoln i 1/72? Jag kollade på scalemates.com men de hade bara en Vacuformed version i 1/72 och en konverteringssats i 1/48. Jag har "byggt" en Vacuformed modell en gång (J 21R konvertering) och jag säger bara aldrig mer. 😡
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Avro Lincoln 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag är nästan säker på att det inte finns en "vanlig" byggsats och en Lincoln är inget jag skulle ge mig på som vacuumformad jag heller :) ! Om man tillräckligt gärna vill ha en sådan så kanske man kan kombinera vacuum-satsen med en injektionsgjuten Lancaster-modell, de har trots allt ganska mycket gemensamt (jag tror det är fallet i skala 1/48).

Hälsningar

Magnus
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Avro Lincoln 1/72

Inlägg av Fenix »

Det var synd, jag själv upptäckte Avro Lincoln nyligen när jag läste om Avro Shackleton innan dess visste jag inte att Lincoln existerade. men jag gillar utseendet på den (är "förälskad" i Lancastern). 1/48 är lite för stort för mig har knappt plats för mina 2 Lancasters i 1/72.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Avro Lincoln 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag har faktiskt suttit i en Lincoln! Det finns en på flygmuseet Cosford i England som jag fick provsitta för många år sedan :) !

Hälsningar

Magnus
Skriv svar