Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Öken-Erik »

Tack.

Tydliga och bra besked vilket behövs för att förstå.
Ni har all rätt att bestämma över ert arrangemang och andra (vilket även inkluderar undertecknad) har ingen rätt att ha åsikter om det.
Jag önskar er lycka till med arrangemanget.

Öken-Erik
Timo Pohjola
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 aug 2014, 21:47
Namn: Timo Pohjola

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Timo Pohjola »

Anmälan till AIM 2023 är öppnad och all övrig info hittar ni under länken inbjudan på anmälningssidan:

[/http://artgot.se/anmalan-2023/]

Varmt välkomma till Aeroseum 2-3 september!

Styrelsen för IPMS Göteborg
glimturen
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 aug 2018, 23:06
Namn: Rickard N

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av glimturen »

OBS! NYHET!
Är man föranmäld till tävling senast den 30/8 som Deltagare i tävlingen (gäller 1 person), så bjuder Aeroseum på inträde för denne deltagare bägge dagarna! Hälsningar från Aeroseum!

OBS! Gäller ej efteranmälan på plats, då vi inte kan kontrollera detta.

Sprid gärna den glada nyheten.

Välkomna
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Spad16 »

Jag var på AiM idag på Aeroseum, Det är ju ett idealiskt ställe att ha tävlingen på, omgiven av riktiga flygplan. Väldigt trevligt, och jag hoppas att IPMS-gbg fortsätter på Aeroseum nästa år. Jag funderar på att ställa upp i tävlingen nästa år, det var ju väldigt bekvämt att åka dit. Fast jag inte skulle köpa nåt så blev det fyra byggsatser också.
Stort tack till arrangörerna.
Kalle M
Inlägg: 124
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Kalle M »

Min son, min bästa vän och jag var på AiM igår. Lokalen var riktigt kul, det var stort, luftigt, bra att det fanns mat att köpa och en massa intressant att titta på (förutom plastmodeller). Jag fick känslan av att det var färre utställda modeller och försäljare än tidigare år, men å andra sidan så tyckte jag att det var väldigt hög klass på modellerna som ställdes ut. Roligt att se många byggen som man har följt på In the works live också. Jag känner inte att jag är på den nivån att jag själv kan börja tävla, men jag hoppas att fler hittar till Aim nästa år. (För det blir väl ett AiM nästa år också?) Fler försäljare är dubbelt, å ena sidan så är det alltid roligt att gå runt och botanisera i utbudet, å andra sidan så blir ens privatekonomi alltid påverkad av det. Men om försäljarna fick sålt mycket så kommer de väl tillbaka.

Säger stort tack till arrangörerna, jag med.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Lurifax »

Spad16 skrev: 03 sep 2023, 23:25 Jag var på AiM idag på Aeroseum, Det är ju ett idealiskt ställe att ha tävlingen på, omgiven av riktiga flygplan. Väldigt trevligt, och jag hoppas att IPMS-gbg fortsätter på Aeroseum nästa år. Jag funderar på att ställa upp i tävlingen nästa år, det var ju väldigt bekvämt att åka dit. Fast jag inte skulle köpa nåt så blev det fyra byggsatser också.
Stort tack till arrangörerna.
Jag missade det tyvärr i år. Och ja, lokalerna är fina med rolig miljö. Men om man åker kollektivt så blir det alldeles för svårt att ta sig dit. Det ligger oerhört långt bort om man åker tåg från t ex Malmö. Ska man sen bo på hotell så är det minst en timme med buss mellan lokalerna och närmaste hotell. Det var skälet till att jag inte kom i år.

I Mölndal var de gångavstånd till allt.

Sen känner jag till de ekonomiska och personella förutsättningarna så jag förstår varför det är som det är.

Men det är kul att höra att det gick bra.
holst

CU@C4
Kalle M
Inlägg: 124
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Kalle M »

Det är faktiskt en poäng. Aeroseum ligger utslängt på en åker, långt borta från all ära och sedlighet. (Perfekt för en flygbas, med andra ord!) Att åka kollektivt till Aeroseum tar löjligt lång tid, också om man bor i Göteborg. Vi cyklade dit, men det är ju inte ett alternativ om man kommer med tåg och/eller ska frakta modeller till utställningen.
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Spad16 »

Jag tycker det är toppen, jag bor på fastlandssidan av kornhallsfärja, bara att susa över älven, det tar en kvart. Mölndal var ett elände, lång väg och parkeringsböter när man kom fram. Men nu spelar det ingen roll vad vi tycker det är "regeringen" som bestämmer.
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Niklas »

Jag skulle snarare påstå att det är just vårt tyckande som gör att ledningen/"regeringen" för AIM kan utveckla tävlingen i en riktning som både passar dem och den breda publiken, som vi ändå får förutsätta att de vill nå. En bra ledning tar in konstruktiva tankar, förslag och idéer från massan (samt givetvis sig själva), processar det inom sin ledningsgrupp och får förhoppningsvis ut en bra och hållbar lösning för en väg framåt.

Jag vill med detta påstå att allas tankar räknas och att alla har rätt att uttrycka sin åsikt, positiv såväl som negativ. Om vi inte har utrymme för att uttrycka sånt vi ser kan förbättras, hur ska vi då nånsin kunna komma framåt!? Sen är det såklart upp till ledningen att forma vägen utifrån vad man anser lämpligt och görbart. Det blir ju ett beslut som passar de flesta, det är näst intill omöjligt att få till nåt som passar alla.
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Horrocks
Inlägg: 383
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Horrocks »

Jag tycker det var trevligt AIM hölls i ett museum. Hela familjen kunde underhålla sig i flera timmar och det fanns hur mycket som helst att titta på. Men håller med om att bristande tillgänglighet med kollektivtrafik är ett problem.
Skriv svar