Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
glimturen
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 aug 2018, 23:06
Namn: Rickard N

Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av glimturen »

Planläggningen i full gång!

OBSERVERA att vi byter lokal/plats och lite tider!

Vi kommer att köra AIM på Aeroseum i år!

Bild


Varmt Välkomna!
Senast redigerad av glimturen den 19 jun 2023, 19:59, redigerad totalt 1 gånger.
Kalle M
Inlägg: 120
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Kalle M »

Hur är det med inträde? Går det att lösa till bara AIM, ingår AIM i biljettpris till Aeroseum eller blir det biljett för AIM + biljett för Aeroseum?
glimturen
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 aug 2018, 23:06
Namn: Rickard N

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av glimturen »

Hej,
Om man har erlagt sin medlemsavgift till IPMS i år och har sitt medlemskort med 2023 klisterlappen på (att visas upp) så kommer man in gratis till AIM och Aeroseum.
Annars är det Aeroseums inträde som man får betala. Den gäller då även för AIM.
Öken-Erik
Inlägg: 1342
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Öken-Erik »

Om jag tävlar, skall jag då betala både museets entre samt anmälningsavgift?

Öken-Erik
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Johan Elvin »

Några tips på bra boende mottages.
Verkar inte finnas några hotell i direkt närhet till Aeroseum.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Kalle M
Inlägg: 120
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Kalle M »

Nu är jag inte göteborgare, men jag har bott här i snart 20 år så jag svarar ändå. Några hotell i närheten av Aeroseum tror jag inte att det finns, Säve är liksom utslängt på en åker utanför staden. Mina tips skulle vara att bo i närheten av en kollektivtrafikknytpunkt om du planerar att ta dig ditut med kollektivtrafik eller med tillgång till parkeringsplats om du har tänkt att ta dig ditut med bil. Ett exempel på knytpunkt är Drottningtorget/Centralstationen, med flera hotell i närheten, i olika priskategorier. Knytpunkten Hjalmar Brantingsplatsen är närmare, det ligger på Hisingen, men där känner jag inte till att det finns några hotell över huvud taget.
glimturen
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 aug 2018, 23:06
Namn: Rickard N

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av glimturen »

Öken-Erik skrev: 15 maj 2023, 20:12 Om jag tävlar, skall jag då betala både museets entre samt anmälningsavgift?

Öken-Erik

Är du Medlem i IPMS behöver du inte betala Entré till museet.
Tävlingsavgift för tävlingen betalar alla som deltar. Som IPMS medlem får man dock rabatt på denna.

/Rickard
glimturen
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 aug 2018, 23:06
Namn: Rickard N

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av glimturen »

Det är ont om Hotell precis i närheten av Aeroseum, men det finns alternativ på Hisingen c:a en kvart bort med bil. Alternativt hotell i centrala Göteborg varifrån det tar ~35 min med kollektivtrafik.
För hotell får vi rekommendera att du söker på t.ex. http://www.booking.com/ så hittar du dem och kan boka online.

/Rickard
glimturen
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 aug 2018, 23:06
Namn: Rickard N

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av glimturen »

För ytterligare frågor vill jag hänvisa till artgot.se, där inbjudan och anmälan, information mm. kommer att finnas på plats i juli.

/Rickard
Öken-Erik
Inlägg: 1342
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Art in Miniature, AIM 2023, 2-3 september

Inlägg av Öken-Erik »

Ok Rickard.

Du hänvisar visserligen till "Artgot" i Juli men jag vill nog ändå kolla om jag förstått det hela rätt (jag hoppas nämligen att jag missförstått det).

För medlemmar i IPMS som tävlar så kostar det alltså 80:- att tävla opch 0:- i inträde, alltså 80:- totalt

För icke medlemmar kostar det alltså 160:- att tävla samt 130:- att få tillträde till tilltävlingslokalerna, sk inträde. Totalt 290:-

Har jag uppfattat det korrekt.
Om så är fallet så kanske ni skulle ta det en vända till...

Öken-Erik
Skriv svar