Bäst plasticard?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bäst plasticard?

Inlägg av Björn B »

Det här verkar bli ett intressant projekt. det får du visa upp här. Hade själv planer på att bygga en tippbil av Ertl's 1/25 byggsats men kom aldrig igång.. Hade varit tvungen att flytta framaxeln och bygga nya skärmar för att få den svensk.
Bet kanske blir svårt att hitta bilder på exakt den bilen men här är en med ett liknande flak. Den är kortare men kanske kan den tjäna som inspiration till detaljer: https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... -och-tipp/
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Bäst plasticard?

Inlägg av Snussugen »

Tack för bilderna, Björn! De kan säkerligen komma till användning. Jag använder ERTL's byggsats som bas jag också, men tror inte jag är tillräckligt skicklig för att försvenska den helt. Mor min sa att det inte spelar jättestor roll, utan huvudsaken är att den är målad som hennes gamla trotjänare, och kanske med hemmagjorda Bärarelag-dekaler/nummerplåtar. Flaket är den största utmaningen.

Hittade ett par begagnade N10:or på tradera... (eller var det blocket?) som tillsammas bör bli en hel lastbil. De hade sett bättre dagar; verkar ha varit hopsatta med Karlssons klister eller något. Har plockat isär dem och strippat på färg hittills.
Live & let dry.
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Bäst plasticard?

Inlägg av Spad16 »

Kul med Volvo N10. Jag byggde såna på riktigt i början av min karriär, hängde på kylaren, det var värsta jobbet jag haft, man hade 20 minuter på sig , och det tog 21, med tiden fick jag ner det till 18-19, men det var en strid. Som tur var fick jag komma till jeep-banan och byggde C303, där var det lugnt.
/Neil
Skriv svar