Skala 1:14

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Foppa
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 feb 2023, 11:40
Namn: Anders Forsberg
Ort: Solna

Skala 1:14

Inlägg av Foppa »

Hej Jag är ny medlem hos er och undrar om det är några medlemmar som bygger radiostyrda Lastbilar i skala 1:14
Hör av er
Foppa
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Skala 1:14

Inlägg av Spad16 »

Det hade jag ingen aning om att det fanns, vilken konstig skala! Såg att finns en FH16 750 , det gläder en gammal Volvo hjärta. En gång byggde jag och Hans Percy en Pocher Volvo F12 i skala 1/8 för Volvo, jag byggde hytten och Hans gjorde chassit, undra var den tog vägen.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Skala 1:14

Inlägg av magnusf »

Du får se vad som dyker upp här i tråden Foppa men ingen jag känner håller på med lastbilar. Vi har dock haft dem på besök på 08 Open genom åren så det finns ett gäng som håller på och både bygger och kör men jag tror tyvärr inte de är IPMS-medlemmar. Någon här borde ha koll på om de har en egen förening!

Hälsningar

Magnus
Björn H
Inlägg: 213
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Skala 1:14

Inlägg av Björn H »

Hej

Håller på och bygger en Tamiya Scania 770S. Chassit är snart färdigt. Sen kommer det stora problemet: att lacka karossdelarna! Går knappats att få in delarna i sprutboxen!

/Björn H
Foppa
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 feb 2023, 11:40
Namn: Anders Forsberg
Ort: Solna

Re: Skala 1:14

Inlägg av Foppa »

Hej Ja man kan ju undra var alla skalor kommer från Jag köpte nyss en Mercedes 170 V i skala 1:35 för det var min första bil Men oj bara massa smådelar som mina ögon inte klarar av längre !:8 Blir för stort med tanke på trailern.
Ja måleriet är ett problem Fich vända mig till en billackerare fö trailer delarna.
/Foppa
Skriv svar