Andys Hobby HQ 1/16 M4A3E8.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
RELOADER
Inlägg: 20
Blev medlem: 08 aug 2015, 20:58
Namn: Anders Thim

Andys Hobby HQ 1/16 M4A3E8.

Inlägg av RELOADER »

Jag har under några år undvikit 1/16 pansar. Köpte på mig några Trumpeter men blev blev besviken av olika skäl.
I augusti var jag i Phoenix och passade på att besöka Andys Hobby HQ självklart. Då hade han just byggt klart sin första 1/16 byggsats. En Sherman närmare bestämt en M4A3E8. Mitt första intryck var jo den såg ju bra ut men jag avstår nog...... Väl hemkommen så läste jag "allt" jag hittade och tittade på ett antal videor. Det övervägande intrycket var att det var en bra byggsats riktigt bra tom. Nu blev jag intresserad och efter en hel del funderande så skaffade jag mig den. Byggsatsen är en CDA producerad mellan senare halvan av november 44 till slutet på januari/början på februari 45. Två saker som är värda att notera är att första hjälpen lådan på vänster sida kom på plats sensommaren 45. Antennen ska i de allra flesta fall bara vara en och den ska sitta bakom vagnchefen. Vad tycker jag då? Är just nu knappt halvvägs genom bygget. Men passformen är imponerande. Man behöver inte ha en magister examen i plast kirurgi för att få ihop den. Ett antal delar var gjutna, där är byggsatsens yta lite för slät. Men efter en omgång Tamiya "Extra Thin" följt av Mr Surfacer så går det bra att få en lämplig yta. Jag är ganska "grinig" men jag gillar verkligen den. Om man vill "pimpa " den så finns det en del att titta på. Value Gear har "stowage" både fram och bak. AFV Modeller har en fantastisk M2 Browning och ammo lådor. PanzerWerk Design kommer ut med både T66 och T80 band. När det gäller dekaler så kommer EFD att skala upp två 1/35 ark. Det första är "Fury" och det andra är "Sandbagged Shermans. Man kan inte påstå att den är billig. Jag har sett priser från ca 1700 och upp till drygt 2000. Är den värd det? Jo jag vill nog påstå det.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Andys Hobby HQ 1/16 M4A3E8.

Inlägg av Anders.Edblad »

Intressant info, kan du inte lägga ut lite bilder på bygget?

Anders E
RELOADER
Inlägg: 20
Blev medlem: 08 aug 2015, 20:58
Namn: Anders Thim

Re: Andys Hobby HQ 1/16 M4A3E8.

Inlägg av RELOADER »

Det ska nog gå att ordna. Återkommer....
Skriv svar