RBD decals för 1/72 Mustang? När eller aldrig?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
kari lumppio
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 jul 2012, 22:40

RBD decals för 1/72 Mustang? När eller aldrig?

Inlägg av kari lumppio »

Hej!

Nu när det nya Airfix 1/72 P-51D Mustang är ute behöver den de svenska "Panchito" -dekaler. Tyvärr finns de RBD dekalarkena bara i skala 1/48. Måste jag "cobble something together" eller kan jag köpa de i det rätta skala (=1/72) i nära futuren?

Modeller är nästan färdig och målad efter bara fyra dagar trots de alla andra sommarlovaktiviteter man gör. Någon slags rekord för mej. Och här i Finska Österbotten vi har njutit solen alla de dagar!

MvH
Kari
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: RBD decals för 1/72 Mustang? När eller aldrig?

Inlägg av bergwall »

Hej Kari!
Roligt att de är eftertraktade. Sanningen är den att jag har dem här hemma färdigtryckta. Dessvärre så "modifierade" min tryckare tryckfilen genom att ta bort vit underprint på de gula flottiljsffrorna vilket jag genast påtalade och ville ha korrigerat. Men svaret verkar dröja, om det är brist på ansvar eller semsetertider vet jag inte.

Kul att du bygger svenskt, min favoritgenre är finskt!

Jag ser förresten att hemsidan är lite eftersatt, ska uppdatera den.

Hälsningar
Robert

www.rbdstudio.se
Skriv svar