Kataloger med bilder

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
ittotitto
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 jun 2014, 21:46
Namn: Renato Fontana

Kataloger med bilder

Inlägg av ittotitto »

Hej på er pojkar och tjejer! Vart finner man det största utbudet av kataloger för plastbyggsatser till försäljning? Dom där som man läste och bläddrade i gång efter gång när man var typ 12-15 bast och njöt av bilderna. Ja, jag vet att världen är digitaliserad, men jag vill få några kataloger i handen som man kan bläddra i och läsa på muggen eller i sängen. Hoppas på lite tips. Sedan en annan fråga. Jag skulle vilja köpa en sats av en ubåt (WWII) som blir minst en typ 40-50 cm lång. Har ni några tips om sådana modeller?

MVH
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Kataloger med bilder

Inlägg av Nicklas Karlén »

Tamiya har en väldigt fin katalog med mycket bilder. Den går nog att beställa från lite olika håll.

En WWII ubåt som blir 46 cm är Trumpeters Tyska ubåt Typ VII-C i skala 1/144, samma typ av båt och i samma skala finns även från Revell. Revell satsen kostar 250 spänn hos Super Hobby i Polen. Om man tänker sig en bild av en ubåt från denna tid så är det nog en sådan här som dyker upp på näthinnan. Det finns säkert andra om man vill.

//Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
ittotitto
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 jun 2014, 21:46
Namn: Renato Fontana

Re: Kataloger med bilder

Inlägg av ittotitto »

Tack för svaret Nicklas! Jag har ingen koll på affärer/företag i plast modells branchen, jag är en mj snubbe i botten. Kan du ge mig lite tips om dom och adressen till Superhobby Polen (kan ju söka själv naturligtvis) ? Jag såg att Trumpeter hade en sats på en ännu större modell av ubåt, men man blir ju lite ställd av priset, när man inte är en så van byggare. Den är till för proffsbyggare?

Mvh
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Kataloger med bilder

Inlägg av Urban Gardini »

Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar