Behöver IPMS en Discord server?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Dan Kut
Inlägg: 156
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Behöver IPMS en Discord server?

Inlägg av Dan Kut »

Då jag är ordentlig förkyld så kan jag inte medverka ikväll. Synd då jag har en hel del till köp/byt/sälj och missar julbordet!

Jag undrar om hur många IPMSare använder Discord. Under COVID karantänen användes Skype i all ära för online möten. Personligen har jag erfarenhet av både Skype och Discord. Skype är knappast en favorit. Jag tycker att Discord hanterar streaming bättre och har mer möjligheter än Skype. Online möten, Kalendarium, event (08-Open, stansmodellbyggare) information och sammordning, diverse chattar. Jag tror inte Discord kan ersätta forumet i samma form men för framtida covid liknande situationer skulle det snarare vara ett bättre komplement jämfört med Skype.

Hur många använder Skype fortfarande? Hur många använder Discord? Vad var bra eller dålig med Skype mötena? Vad tycker ni?

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Behöver IPMS en Discord server?

Inlägg av Björn B »

Använder inget med en kamera på datorn.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Behöver IPMS en Discord server?

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag hade inte hört talas om Discord tidigare.

Jag tycker att Skype fungerade väl, med tanke på förutsättningarna. Men förhoppningsvis ska vi slippa ha digitala möten framöver.
Dan Kut
Inlägg: 156
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: Behöver IPMS en Discord server?

Inlägg av Dan Kut »

Joakim Hultman skrev: 21 dec 2022, 07:36 Jag hade inte hört talas om Discord tidigare.

Jag tycker att Skype fungerade väl, med tanke på förutsättningarna. Men förhoppningsvis ska vi slippa ha digitala möten framöver.
Hmm en sån ung man som du borde veta om Discord :) Den är mycket populär i spelvärlden.

Förhoppningen är att vi inte ska ha digitala möten men man undrar ju.
Bygger alldeles för sakta..
Skriv svar