Non-toxic Low odour Plastlim!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Jakob L
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 jul 2012, 13:32

Non-toxic Low odour Plastlim!

Inlägg av Jakob L »

Tips! Jag har inte testat men beställt nyss. En ny produkt från 2022 som jag hoppas ger mindre cancer och döda hjärnceller än vanligt plastlim.
De har även luktfritt vattenlösligt spackel och luktfritt CA-lim.

Värt att testa tänkte jag...
https://deluxematerials.co.uk/
Bilagor
Skärmklippa.JPG
Skärmklippa.JPG (26.88 KiB) Visad 956 gånger
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (138.25 KiB) Visad 956 gånger
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Non-toxic Low odour Plastlim!

Inlägg av Anders.Edblad »

Roket Odourless snabblim har jag använt länge förutom att det är luktfritt vilket jag tycker är en stor fördel torkar det inte supersnabbt man har ca 20 sekunder på sig innan det torkar.
Perfekt plastic putty är mitt favorit spackel när det gäller mindre glipor jag blandar ut det med lite vatten och penslar på det. När det torkat tar jag bort överflödigt spackel med en lätt fuktad tops. Det fungerar superbra.
Det där luktfria plastlimmet ska jag testa, allt som är luktfritt och fungerar gillar jag.
Model-Craft i malmö säljer Deluxe materials, han har en supersnabb service ofta har man grejorna man beställt dagen efter beställningen.

Anders E
Skriv svar