Rapport från sprutmålningskurs med miniatyrsällskapet.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Rapport från sprutmålningskurs med miniatyrsällskapet.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Idag höll jag kurs i sprutmålning för fyra av miniatyrsällskapets medlemmar.
Det var lika kul som förra gången och minst lika lyckat.
Bild
Bild

Efter diverse övande på trä och plastbitar avslutades kursen med att deltagarna målade varsin stol.

Bild
Återigen slogs jag av vilka intressanta människor jag möter via modellbygge.
Birgitta, längst till vänster i översta bilden, skulle på 50-talet åkt till USA med Amerikalinjens MS Stockholm. Den krockade med Andrea Doria så Birgitta fick åka med ett cementlastat lastfartyg istället. Mitt under svår storm på Atlanten berättar ett par 16-åriga matroser för henne att när de senast provade livbåtarna i Casablanca hade de inte flutit. Eftersom de ändå inte flöt hade grabbarna käkat upp all nödproviant som låg i dem.
Denna intressanta bildade människa (hon hade fler häftiga historier att berätta) mötte jag alltså via modellbygge.

Uffe
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Rapport från sprutmålningskurs med miniatyrsällskapet.

Inlägg av Joakim Hultman »

Häftig historia!

Visst träffar man roliga och intressanta människor via modellbyggandet. Inte minst många av medlemmarna i IPMS själva.
Skriv svar