CAC CA-13 Boomerang-byggsatser 1:48

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

CAC CA-13 Boomerang-byggsatser 1:48

Inlägg av Morgan »

Jag är på jakt efter en Boomerang-byggsats i 1:48, en som fortfarande går att få tag i och som inte är utfasad ur produktionen eller slutsåld.

Max vid Rebell Hobby kunde inte hitta en och jag vet inte heller om ifall det finns någon mer byggsatstillverkare, förutom Special Hobby, som har en som fortfarande går att få tag i. Det fanns ju åtminstone diverse andra tillverkare av sådana byggsatser, men jag vet inte om dessa är så lätta att få tag på här i Europa.

Finns det eventuellt några kommande nyutgåvor av Boomerang-byggsatser i 1:48 som ska komma framöver?

Det är inte akut utan är i såna fall för ett eventuellt ombygge av ett förminskat diorama. I värsta fall så avstår jag helt enkelt från ett flygplan och lägger till något annat så som bensintunnor och andra detaljer.

Vänligen, Morgan
Michael
Inlägg: 138
Blev medlem: 31 jan 2012, 17:02
Ort: Helsingfors, Finland

Re: CAC CA-13 Boomerang-byggsatser 1:48

Inlägg av Michael »

Enligt webbsidan finns den på hyllan hos sisumodels i helsingfors

https://www.sisumodels.fi/product/8265/ ... merang-148

Ser ut som enda språkalternativet på sidan är finska men du kan prova maila dem på info@sisumodels.fi

H: Michael
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: CAC CA-13 Boomerang-byggsatser 1:48

Inlägg av Morgan »

Tack Michael!

Vänligen, Morgan
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: CAC CA-13 Boomerang-byggsatser 1:48

Inlägg av Morgan »

Jag fick tag i en här i Sverige. Alternativet hade varit att använda lite kontakter jag har byggt upp och få hit en ifrån Australien, vilket hade varit dyrt.

Däremot så undrar jag om fotoetssetet till SH CA-13 Boomerang fortfarande finns att få tag i hos en hobbybutik, helst här i Sverige. Om inte så får jag helt enkelt återanvända så mycket ifrån förarkabinen i min gamla Boomerang som bara möjligt.

Vänligen, Morgan
Skriv svar