Inga Zvezda mer

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Inga Zvezda mer

Inlägg av Stefan S »

Morgan skrev: 01 mar 2022, 21:29 Zvezda är ju egentligen bara ett av otaliga ryska företag som försöker överleva och har ju enligt mitt sätt att se på det ingenting med Vladimir Putin och hans regim att göra. Zvezda har ingenting med hans galenskaper att göra.

Det är ungefär som om du skulle bojkotta IKEA därför att Sverige invaderar, ockuperar och annekterar Bornholm och helt plötsligt utropar Bornholm som en del av Sverige därför att vi skulle ha behållit Bornholm samtidigt som vi erhöll Halland, Skåne och Blekinge. IKEA har i det här helt fiktiva fallet ingenting med den svenska regeringens fiktiva handlande att göra utan är bara ett av många svenska företag som gör sitt för att överleva.

Jag tycker att det är en överdriven åtgärd.

Vänligen, Morgan
Tack och lov är du nog rätt ensam om den åsikten.... :evil:
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Inga Zvezda mer

Inlägg av Spad16 »

Jag bygger inte Ryskt längre, har börjat bygga Amerikanskt igen efter Trumps nederlag. Jag har ställt min Ryska Spitfire längst bak i modellskåpet!
/Neil
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Inga Zvezda mer

Inlägg av Janne Nilsson »

Om man verkligen bryr sig så är jag övertygad om det finns mer konstruktiva och effektiva saker att göra än det som beskrivs i tråden.

Janen Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Inga Zvezda mer

Inlägg av Stefan S »

Jag har börjat slå sönder och slänga obyggda Zvezda byggsatser, det tycker jag känns riktigt konstruktivt, skall spara en Il86, funderar på att bygga den rosa och med regnbågsfärger, Glädjande verkar många hobbyaffärer sluta med Zvezda nu och hörde att även distributören Allvar och Lek skulle göra detsamma 8-)
Låst