Snabb leverans!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Snabb leverans!

Inlägg av Rickard Malmborg »

Jag inser poängen med att beställa via postorder från lokala/svenska hobbyhandlare.

Igår eftermiddag beställde jag lite grejer från Rebell Hobby, döm om min förvåning när jag får varorna mindre än ett dygn serenare! Vid lunch idag satt jag och tittade på mina etsark o dekaler jag beställde igår :D

Med vänlig hälsning
Rickard
Dan Kut
Inlägg: 156
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: Snabb leverans!

Inlägg av Dan Kut »

Är du säker på att Max inte bara körde ut grejorna till dig? :)
Bygger alldeles för sakta..
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Snabb leverans!

Inlägg av Urban Gardini »

Snabbt ja men det slår inte leveranstiden när jag för första gången (runt 1989-90) beställde sex böcker från SF-Bokhandeln i Stockholm. Jag beställde en lördag eftermiddag och på söndagen efter vid lunchtid så ringer det på dörren här uppe i Skellefteå. Personlig leverans av böckerna av en av killarna på SF-Bokhandeln som helt enkelt tog dem med sig på flyget i samband med ett annat ärende hit upp.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Tobias_B
Inlägg: 15
Blev medlem: 09 sep 2021, 11:52
Namn: Tobias Björkman

Re: Snabb leverans!

Inlägg av Tobias_B »

Vilken service. :)

Ja det är trevligt att handla v mer eller mindre lokala handlare. Hämtat hos Max (jag bor nära) flertalet gånger utanför ordinarie öppettider, mycket trevlig service när man behöver något fort.

Saknar Wentzells med..
Skriv svar