Pan Am Boeing 727-200 i 1/144

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Pan Am Boeing 727-200 i 1/144

Inlägg av Fenix »

Jag köpte Pan Am dekaler till Airfix Boeing 727-200 1/144 från BS Modelle men de skickade bara med hur jag skulle applicera dekalerna inte var de ska sitta eller en målningsbeskrivning (inte ens en sketen sidobild på planet) bara dekaler. Är det någon här som vet var jag kan hitta en målnings beskrivning och dekalplaceringar eller vet hur Pan Am målade sina maskiner eller hur dekalerna ska placeras, jag tänkte gå "old style" d.v.s. inte den moderna målningen. Bör också säga att jag är i huvudsak humbrol användare. Målnings schemat jag tänkt mig är 70-80 tal.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Pan Am Boeing 727-200 i 1/144

Inlägg av Niklas »

Har du testat Airliners.net? Där finns mängder av bilder, förmodligen på gamla PanAm 727 också, om du definierar din sökning lite. :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3625
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Pan Am Boeing 727-200 i 1/144

Inlägg av magnusf »

Hej Christer!

Precis som Niklas tipsar om så finns det mycket bilder på Airliners. Är du osäker på att söka direkt på siten så skriv in "pan am 727 1975 airliners.net" (ta bort fnuttarna runt frasen första bara) i google och välj bildsökresultat så dyker det upp mycket fina bilder!

Det var något speciellt med den tidens målningar...

Hälsningar

Magnus
Skriv svar