Dekaler till en "tvättäkta" Mersu 1:72

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Dekaler till en "tvättäkta" Mersu 1:72

Inlägg av Frasse »

Hej! Tråkigt med dekalerna, men penslade du flytande dekalfilm som fick torka till på dekalerna innan du blötlagde dom? Vilken version är det G2 eller G6? H-Model decals 72027 har stenciler till finska 109:an, SBS Model har finska dekaler 7213D för G6 maskiner och 7214D för G2:an. Hans Winds Bf-109: or finns på SBS Model ark 7239D. Techmod 72045 för G2:a, Ventura 7203 för G6:a. Har för mig att Kuivalainen har haft dekaler för BF-109:an i Finska färger i skala 1:72.
Göran
Paint it black ! :twisted:
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Dekaler till en "tvättäkta" Mersu 1:72

Inlägg av Frasse »

Glömde att nämna att allt detta är hämtat på Hannants hemsida. Hannants har verkligen ett stort utbud modellgrejor som tyvärr de Svenska handlarna inte har.
Göran
Paint it black ! :twisted:
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Dekaler till en "tvättäkta" Mersu 1:72

Inlägg av Frasse »

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av dessa dekaler. Köpte ett SBS Bf-109 ark för en Finsk G6:a i 1:48 så det blir intressant när det blir dags att bygga den. /Göran
Paint it black ! :twisted:
Tage Lönnroth
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:17

Re: Dekaler till en "tvättäkta" Mersu 1:72

Inlägg av Tage Lönnroth »

Kuivalainen har pensionerat sig, redan före pandemin. Butiken har sålts och heter idag Sisumodels. Tyvärr betyder det betjäning på finska eller engelska. Kuivalainen hade samarbete med Pentti Manninen (InScale / Finlands flyghistoriska tidning). När Kuivalainen pensionerade sig så ledde det till att även Pentti pensionerade sig.

Jag kollade litet på "Mersu" dekaler och Sisumodels säljer S.B.S. dekaler i 1:72 och 1:48.

Tage
Skriv svar