Beställa från Super-Hobby.se

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Matajen
Inlägg: 90
Blev medlem: 03 dec 2020, 23:10
Namn: Mattias Nyström

Beställa från Super-Hobby.se

Inlägg av Matajen »

Jag är lite sugen på att beställa modeller från super hobby.se. Jag blir dock lite tveksam när jag ser att de enda fraktsätt de har är UPS och GLS. Åtminstone UPS har jag haft dåliga erfarenheter av GLS känner jag inte till. Har ni några erfarenheter att beställa från denna webbshop alternativt leveranser av dessa frakt företag?
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Beställa från Super-Hobby.se

Inlägg av kai »

Har fått levererat med UPS från dem, det har gått bra.
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Beställa från Super-Hobby.se

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag har beställt ett par gånger från Super-Hobby och alltid valt GLS vilket blir Postnord när det kommer till Sverige. Funkar kanonbra.
Undviker alltid UPS pga deras dåliga service.
Matajen
Inlägg: 90
Blev medlem: 03 dec 2020, 23:10
Namn: Mattias Nyström

Re: Beställa från Super-Hobby.se

Inlägg av Matajen »

Jag kan hålla med om att det kan vara lite kluvet detta med att beställa från utlandet kontra att gynna inhemska aktörer. 95% av allt köper jag från Sverige, men ibland vill man ha något speciellt eller om prisskillnaden är omotiverat stor.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Beställa från Super-Hobby.se

Inlägg av Urban Gardini »

Jag är stamkund där och väljer alltid GLS. Det har aldrig krånglat hittills för mig de senaste tio åren.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Erik Liljegren
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 jan 2012, 13:57

Re: Beställa från Super-Hobby.se

Inlägg av Erik Liljegren »

Jag har också köpt från dem, inga problem. Mina grejer kom efter en vecka. Jag gillar att man kan se gjutstammar, innehåll och beskrivningarna också, man vet vad man får.

Jag försöker köpa från svenska handlare men när de inte har det jag vill ha så är det Superhobby eller Model-Bau König som gäller.
Skriv svar