Vad är det här??

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Constructionbob
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 sep 2020, 16:02
Namn: Robert Thurgren

Vad är det här??

Inlägg av Constructionbob »

Kommer från min avlidne styvfars skrotlådor och jag antar att de är till ngn. trailer?!
De är knappt 4mm långa.
Bild
Constructionbob
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 sep 2020, 16:02
Namn: Robert Thurgren

Re: Vad är det här??

Inlägg av Constructionbob »

Viss är det knasigt!?! Så fort man frågat om hjälp så triggas man än mer att hitta svaret själv..
För allas info: Det är markeringsljus till en amt "Ford Stakebed".
-Så bra tänker jag för jag ville använda dem till det på min C10 Racecarhauler.
Bild

Bild

Bild
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: Vad är det här??

Inlägg av AndersR »

Hur har du fått till haulerpåbyggnaden? MPCs gammla, som precis återutgivits, har ju dubbla bakaxlar, har du utgått från den?
Hur som helst ett inspirerande bygge, ser fram mot uppdateringar hur det går framåt.

/Anders
Constructionbob
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 sep 2020, 16:02
Namn: Robert Thurgren

Re: Vad är det här??

Inlägg av Constructionbob »

Tack! Jag har en gammal som jag utgått ifrån. Gillar inte dubbelmontaget.. hjulen kommer från ngn. 1/35 militärsats. Fram är det bara för mockup (stel axel för att lina upp och lite stabilitet under bygget). Chassiet förlängt ca. 20mm. Blir ngn. Cheva på ramperna, ev. en Grand Sport Corvette.
Constructionbob
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 sep 2020, 16:02
Namn: Robert Thurgren

Re: Vad är det här??

Inlägg av Constructionbob »

Tänker inte skapa en byggtråd just nu.. kanske med nästa projekt.
Men en uppdatering kan vara på sin plats eftersom ganska många kikat in på min fråga ;)

Bild

Bild
Skriv svar