Färg i Hawker Hunter luftintag

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Färg i Hawker Hunter luftintag

Inlägg av Johan Elvin »

Hej
Enligt Airfix instruktioner så ska det var ren aluminium i luftintagen på Hawker Hunter.
Men kollar man på referensbilder på J 34 så ser det ut som det är grönt i luftintagen, dock svårt att se hur långt in det gröna sträcker sig.
Ska det vara grönt hela vägen in eller bara en bit in?

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Michael
Inlägg: 138
Blev medlem: 31 jan 2012, 17:02
Ort: Helsingfors, Finland

Re: Färg i Hawker Hunter luftintag

Inlägg av Michael »

Kollade på bilder jag har på exemplaret på flygvapen muset så ser det ut att vara grön så långt jag ser på bilderna. Åtminstonde första metern är grön men kan gå betydligt mycket längre.

Michael
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Färg i Hawker Hunter luftintag

Inlägg av Johan Elvin »

Michael skrev: 04 apr 2021, 18:43 Kollade på bilder jag har på exemplaret på flygvapen muset så ser det ut att vara grön så långt jag ser på bilderna. Åtminstonde första metern är grön men kan gå betydligt mycket längre.

Michael
Tackar Micke.
Jo, det är det jag kör på. Flygplan på museer kan ju vara lite osäker källa för målningsreferenser, men jag har inget bättre att gå på.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Skriv svar