Postgång under Coronapandemin

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Pål Björkman
Inlägg: 242
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:48
Ort: Tyresö

Postgång under Coronapandemin

Inlägg av Pål Björkman »

Det krävs lite mer tålamod nuförtiden. Beställda resindelar skickades den 28 november från tillverkaren. Lämnade US postterminalen i Miami den 4 december. Tyst...tyst...tyst. ”Spårningsnumret” är inte registrerat i appen. 4 januari. SMS-Posttullen/PostNord vill ha 177:- för att skicka vidare. Swischar direkt. Tyst...tyst....tyst. Fortfarande ”Ej registrerat Postnordpaket”🧐 igår avi från PostNord i postlådan för uthämtning. Skannar av streckkoden på avin i PostNord appen.....Tadaa ”ej registrerat PostNord paket”😳

Dekaler från Archer lämnade Miami 9 dec......”ej registrerat....etc. Nu SMS att hämta hos DHL.

Jaja vad är väl ett par veckors byggtid🧐 de är ju snart på bordet. /Pål
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Postgång under Coronapandemin

Inlägg av Joakim Hultman »

Känner igen mig helt i det där!

Beställde ett par modeller från Ryssland mot slutet av november. Har fortfarande inte sett skymten av dem.

Lyckligtvis har jag annat att bygga under tiden. ;)
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Postgång under Coronapandemin

Inlägg av Stellan »

Postgången mellan Australien och Sverige ligger på 8-10 veckor nu. För ett simpelt kort. Så allt under det är ju rena lyxen.
Stellan Schroeder Englund
Lars Larsson
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:22

Re: Postgång under Coronapandemin

Inlägg av Lars Larsson »

Det finns många exempel på försenade leveranser i coronatider.
Gjorde ett köp på Ebay i början av oktober, det levererades veckan innan jul, alltså efter två och en halv månad.
Och då fanns säljaren så nära som i Danmark...
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: Postgång under Coronapandemin

Inlägg av jonaszett »

Lars Larsson skrev: 13 jan 2021, 15:31 Det finns många exempel på försenade leveranser i coronatider.
Gjorde ett köp på Ebay i början av oktober, det levererades veckan innan jul, alltså efter två och en halv månad.
Och då fanns säljaren så nära som i Danmark...
Då måste jag alltså vara tacksam det tog ungefär samma tid från Syd-Korea för min julklapp
Z
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Postgång under Coronapandemin

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag undrar om inte en stor del av problemet är Postnord?
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Postgång under Coronapandemin

Inlägg av kai »

Jag väntar fortfarande på de QANTAS-dekaler som ska ha skickats från Australien i maj…
hurtone
Inlägg: 132
Blev medlem: 26 feb 2016, 10:43
Namn: Patrik Hurtig

Re: Postgång under Coronapandemin

Inlägg av hurtone »

Jag väntar också på ett paket från Ryssland som åkt fram och tillbaka sedan i maj... Nu står det att det ligger hos tullen.
Skriv svar