Vampire i 1/48 kommer från Airfix!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn Fransson
Inlägg: 3577
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Vampire i 1/48 kommer från Airfix!

Inlägg av Björn Fransson »

Äntligen kan vi skippa våra svårbyggda Classic Airframes och våra Vampire-karikatyrer från Hobbycraft och Trumpeter! Airfix tar sitt ansvar och fixar till en vampyr i 1/48. Visserligen en F.3, men gissningsvis kommer även en FB.5/50, förmodligen med svenska dekaler (Robban kanske redan vet), lite längre fram. Men de/vi som inte kan hålla oss till dess kan nog tänka oss att slipa av vingspetsarna så länge.

https://www.airfix.com/uk-en/shop/new-f ... e-f-3.html

Airfix släpper för övrigt även en ny Mosquito och en Tempest i 1/72 och en Chipmunk i 1/48. Plus en hel del reboxar, bland annat en spännande återkomst för Valianten. Däremot verkar den förväntade Hunter FGA/R.9 och re-releasen av Sea Vixen dröja ett tag.

https://www.airfix.com/uk-en/shop/new-for-2021.html
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Vampire i 1/48 kommer från Airfix!

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det var väl på tiden, äntligen kan man nog klämma till med. Nog för att jag gillar Classic Airframes men något mer lättbyggt och som inte ser ut som Trumpetarnas missfoster har varit efterlängtat.

//Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vampire i 1/48 kommer från Airfix!

Inlägg av magnusf »

En Tempest är väldigt välkommen här, hade hoppats att Eduard skulle krympa sin 1/48 men jag kan leva med en Airfix :) ! Fattade inte riktigt vad som var "new tool" och inte, är du säker på att Mossien är ny?

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3577
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Vampire i 1/48 kommer från Airfix!

Inlägg av Björn Fransson »

magnusf skrev: 07 jan 2021, 13:42 En Tempest är väldigt välkommen här, hade hoppats att Eduard skulle krympa sin 1/48 men jag kan leva med en Airfix :) ! Fattade inte riktigt vad som var "new tool" och inte, är du säker på att Mossien är ny?

Hälsningar

Magnus
Ja, rätt säker. Tror inte att Airfix haft en Two-Stage-Merlin-Mossie i 1/72 på programmet tidigare. Special Hobby hade en på gång, men den lär vi nog inte få se på ett tag nu... Men kul med Tempesten också!
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vampire i 1/48 kommer från Airfix!

Inlägg av Björn B »

Än så länge ser det ganska bra ut på nyhetsfronten. Inget från Eduard och inget från Airfix jag vill ha. Ev. finnsdet någo åtrutgåva hos Atlantis jag kan tänka mig men stashen kommer förhoppningsvis inte byggas på för mycket i år heller.
Det enda jag är missnöjd med hittills är att det fortfarande inte finns en förkrigs civil Ju52 i 1/72 från någon tillverkare.
Skriv svar