Var säljer ni era modeller om inte här?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
mange
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 dec 2015, 14:24
Namn: mange

Var säljer ni era modeller om inte här?

Inlägg av mange »

Hej,

jag vill sälja några byggsatser som ingen var intresserad av att köpa här på forumet. Det är bilar i 1/25.

Var brukar ni lägga upp dem för försäljning om ingen nappar här på forumet?

Vår hobby känns (numera) lite för smal för Tradera.

//M
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Var säljer ni era modeller om inte här?

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag brukar ta med modeller jag vill sälja till köp- byt- och säljmöten som vi har en eller två gånger per år.
Det har förstås inte varit aktuellt sedan en tid tillbaka, men jag brukade bli av med i stort sett alla modeller jag tog med mig. Förutsatt att jag satte en billig prislapp på dem.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Var säljer ni era modeller om inte här?

Inlägg av magnusf »

Hej Mange!

Jag tror Tradera kan vara värt ett försök i alla fall, nu är jag ingen jättefrekvent besökare på Tradera men jag upplever att det finns en hel del modellrelaterat där och en annons där når en oerhört mycket större krets än via vårt forum här.

Sedan är ju inte IPMS Stockholm hetaste bilbyggarhänget även om vi har några vassa byggare, det borde finnas fora där det finns mycket mer bilbyggare (någon som kan tipsa?)!

Hälsningar

Magnus
Horrocks
Inlägg: 382
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Var säljer ni era modeller om inte här?

Inlägg av Horrocks »

Jag både köper och säljer en hel del på Tradera. Det ligger normalt över 8000 annonser ute under plastbyggsatser, så jag upplever inte att vår hobby är för smal för Tradera. Ser man bara till att lägga ut annons under rätt kategori och med hyfsade bilder samt korrekt info så brukar det inte vara något problem med att få byggsatser sålda.
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: Var säljer ni era modeller om inte här?

Inlägg av F Porsche »

Jo-Han Maverick och Jo-Han Comet vill jag nog köpa.
Hör av dig.
Jag skickade PM nyss.
mange
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 dec 2015, 14:24
Namn: mange

Re: Var säljer ni era modeller om inte här?

Inlägg av mange »

F Porsche skrev: 04 jan 2021, 18:29 Jo-Han Maverick och Jo-Han Comet vill jag nog köpa.
Hör av dig.
Jag skickade PM nyss.
på G.
Skriv svar